

P.S. Pozdrowienia dla czlowiek "Patenta"

Człowiek "Patent". Tylko dzięki niemu auto jeździ i wygląda8_-Misiek-_8 pisze:Obadany na żywca wczoraj i muszę przyznać, że jest zajebistyCo do gleby to moim zdaniem można byłoby jeszcze lekko ciupnąć, ale stare VW mają to do siebie, że nawet jak auto nie leży brzuchem na ziemi to i tak dobrze wygląda
![]()
P.S. Pozdrowienia dla czlowiek "Patenta"
To był post sprzed kilku tygodni. Obecnie w planach jest dodatkowo kółko 63 albo 65mm na kompresor i rozwiert przepustnicy (wydawało mi się, że wypisałem to wcześniej - najwyraźniej zapomniałem wtedy).Do 86c trafił silnik kupiony pierwotnie (a więc nie z 86c2f), lecz został poddany kompletnemu remontowi:
- Tulejowanie cylindrów
- Polerowanie tłoków (były w zaskakująco dobrym stanie!)
- Szlif wału korbowego i ważenie wraz z kołem zamachowym
- Wymiana zaworów ssących
- Wszystkie uszczelnienia, popychacze itd w głowicy
Wszystko pomalowane i zalane olejem przeznaczonym na docieranie (Amsoil ma takie wynalazki). Dodatkowo, przeprowadzone zostały:
- Porting głowicy - zabrane zostało bardzo dużo materiału, ponieważ głowice w Polo kanały ssące i wydechowe mają zawinięte w dziwnym kształcie. Uzyskano nierestrykcyjny przepływ, a ścianki wypolerowano
- Szlif wałka rozrządu a'la Shrick (gdzieś na kartce mam zapisane wzniosy, czasy, katy jakby kogoś interesowało)
- Wymiana kolektora dolotowego na wariant 'B' z 3F o szerszych kanałach
- Rozwiert przepustnicy
Poza silnikiem:
- FMIC 6,375l
- Ręcznie spawany dolot z kwasówki, dużo bardziej szczelny niż oryginalny
- Kompresor po rozwiercie przez Ladro, ponownie zregenerowany przeze mnie i kolegę Foxa
- Napęd 5pk dodatkowo "poprawiony" - dodaliśmy dwa napinacze by zmniejszyć poślizg kompresora
- Kolektor wydechowy 4-1 rurowy, nierestrykcyjny, gładki w środku
- Wydech 50mm z jednym tłumikiem
Na podstawie modów wypisanych powyżej, napisałem w pierwszym poście "150KM+". Myślę, że założenie jak najbardziej realne z uwagi na dalsze plany (po dotarciu):
- Filtr powietrza pipercross
- Wtryski 245-280cc/min
- Wydajniejsza pompa paliwa
- Strojenie u GTO