Kiedyś poświęciłem trochę czasu i wypisałem to wszystko, więc pozwolę sobie przekleić to co napisałem na innym forum
Do 86c trafił silnik kupiony pierwotnie (a więc nie z 86c2f), lecz został poddany kompletnemu remontowi:
- Tulejowanie cylindrów
- Polerowanie tłoków (były w zaskakująco dobrym stanie!)
- Szlif wału korbowego i ważenie wraz z kołem zamachowym
- Wymiana zaworów ssących
- Wszystkie uszczelnienia, popychacze itd w głowicy
Wszystko pomalowane i zalane olejem przeznaczonym na docieranie (Amsoil ma takie wynalazki). Dodatkowo, przeprowadzone zostały:
- Porting głowicy - zabrane zostało bardzo dużo materiału, ponieważ głowice w Polo kanały ssące i wydechowe mają zawinięte w dziwnym kształcie. Uzyskano nierestrykcyjny przepływ, a ścianki wypolerowano
- Szlif wałka rozrządu a'la Shrick (gdzieś na kartce mam zapisane wzniosy, czasy, katy jakby kogoś interesowało)
- Wymiana kolektora dolotowego na wariant 'B' z 3F o szerszych kanałach
- Rozwiert przepustnicy
Poza silnikiem:
- FMIC 6,375l
- Ręcznie spawany dolot z kwasówki, dużo bardziej szczelny niż oryginalny
- Kompresor po rozwiercie przez Ladro, ponownie zregenerowany przeze mnie i kolegę Foxa
- Napęd 5pk dodatkowo "poprawiony" - dodaliśmy dwa napinacze by zmniejszyć poślizg kompresora
- Kolektor wydechowy 4-1 rurowy, nierestrykcyjny, gładki w środku
- Wydech 50mm z jednym tłumikiem
Na podstawie modów wypisanych powyżej, napisałem w pierwszym poście "150KM+". Myślę, że założenie jak najbardziej realne z uwagi na dalsze plany (po dotarciu):
- Filtr powietrza pipercross
- Wtryski 245-280cc/min
- Wydajniejsza pompa paliwa
- Strojenie u GTO
To był post sprzed kilku tygodni. Obecnie w planach jest dodatkowo kółko 63 albo 65mm na kompresor i rozwiert przepustnicy (wydawało mi się, że wypisałem to wcześniej - najwyraźniej zapomniałem wtedy).
Doładowania jest 0,6 bar według wskaźnika, który przy 2f pokazywał mi 0,8 bar. Nie wiem ile jest tak naprawdę, bo sam wskaźnik jest wątpliwej jakości. Wydaje mi się że zaniża o 0,1 bar (bo pozycja "0" jest na -0,1 bar), ale kto wie co pokazuje tak naprawdę
Jeśli chodzi o trakcję to jest zaskakująco dobrze podczas przyspieszania. Pierwotnie G40 ujeżdżałem w 2f który stał na Fuldach EcoDrive 175/65/13 i jednak czuć ogromną różnicę po przesiadce na nowe ContiSportContact 195/40/14. Popracować muszę nad zawieszeniem, bo na nierównościach, albo nawet przy pojedynczych dołkach (np studzienki) samochód żyje własnym życiem. Myślę że poliuretany i rozpórki sporo pomogą, ale na razie od swapu próbuję wyjść z finansowego dołka
Jeszcze ciekawostka: na obecnym kole którego średnica jest znacznie mniejsza od seryjnego, licznik zawyża prędkość o jakieś 17-18%. Przy prędkości 219km/h znaczy to tyle, że na budziku miałem ~260km/h. A raczej miałbym, gdyby wskazówka nie oparła się o guzik od kasowania przebiegu dziennego
Dla skrzyni ATV zapiętej do PY z seryjną odcinką*, vmax na moim kole to 224km/h więc praktycznie zamknąłem skrzynię biegów.
*przełożenie główne: 3,333; przełożenie piątego biegu: 0,851; odcinka: 6600RPM; obwód koła: 1607mm
Filmik z przyspieszania do ~150km/h: