Lekko się zmieniła koncepcja zawieszenia w samochodzie po tym jak wczoraj ktoś z przed nosa zwinął mi gwint Teina
Powoli zbliża mi się czas pracy inżynierskiej i stwierdziłem że muszę to wykorzystać i do auta wleci Air-ride składany przeze mnie
Na razie jestem na etapie powiększania wiedzy na temat pneumatyki, zbierania informacji.
Mam pytanie co do tematu Air-Ride, może ktoś z was sie orientuje jak wygląda normalne użytkowanie takiego samochodu, da się nim jeździc na codzien ?
Jak wygląda sprawa kiedy na polu jest trochę niższa temp niż -5* ?
Dodatkowo wpadły już odblaski US do przednich lamp i wszystkie materiały potrzebne do malowania środków lamp przednich na czarno, teraz musze tylko znaleźć chwile żeby się nimi zając
Bagged Audi A4 B6 Quattro
Na air da sie bez problemu na codzień jeździć powiedziałbym jest to dużo wygodniejsze od gwintu, co do uzytkowania w niższych temperaturach powiem ci jak sie to sprawdza ale dopiero jak sie zrobi zimno bo chce stestować czy da sie tym normalnie w zimie latać bo zazwyczaj auta majace airride stoją w zimie w garażu albo zmieniają na seryjny zawias
-
- Posty: 652
- Rejestracja: 24 października 2011, o 16:10
- Auto: Seat Toledo 1M TDI
- GaduGadu: 2668278
- Lokalizacja: Czechówka
Hmm. Wszystkie ciężarówki latają na pneumatyce. I tam jest zastosowany osuszacz z od olejaczem , by zbierać olej który dostaje sie z kompresora, a i osuszać powietrze z pary wodnej która sie zbiera przy zmianie temperatury. Nie wiem czy ktoś tak zastosował w osobówce osuszacz, ale zawsze może być ten pierwszy raz.
Kaspoll1988 pisze:Hmm. Wszystkie ciężarówki latają na pneumatyce. I tam jest zastosowany osuszacz z od olejaczem , by zbierać olej który dostaje sie z kompresora, a i osuszać powietrze z pary wodnej która sie zbiera przy zmianie temperatury. Nie wiem czy ktoś tak zastosował w osobówce osuszacz, ale zawsze może być ten pierwszy raz.
Osuszacz mam, odolejacza nie
-
- Posty: 652
- Rejestracja: 24 października 2011, o 16:10
- Auto: Seat Toledo 1M TDI
- GaduGadu: 2668278
- Lokalizacja: Czechówka
Odolejacz jest potrzebny w ciężarówce, bo kompresor jest smarowany tym samym olejem co silnik i wiadomo że coś tam zawsze przepuści, nie wiem jak tutaj te elektryczne jak są smarowane. Alej jak jest osuszacz i nigdzie para wodna nie zamarznie to nie powinno być problemu.
- dzekson
- Posty: 121
- Rejestracja: 20 sierpnia 2012, o 11:18
- Auto: 2002 Audi A4 1.9TDI+ Quattro
- Lokalizacja: Brzesko/Kraków
A są jakieś podgrzewacze ?
Bo autem na pewno będę jeździł w zimie bo to jest moje jedyne auto.
Druga sprawa jest taka, że z tyłu mam osobno amortyzator i sprężyne, z racji tego że jest quattro sprężyna na wysokości półosi ma szerokośc jakies 125mm, a dostępne poduszki rubena mają 130 - 140mm, orientuje sie ktoś gdzie jeszcze moge szukac poduszek. Ew będę kombinował z poduszką kabinową od scanii.
Sprawa trzecia. jakiej wielkości potrzebuje butli, zakadając że będę miał podnoszoną przednią i tylną oś osobno ?
Czwarta sprawa, jaka jest różnica między poduszkami 2 i 3 zwojowymi ?
Bo autem na pewno będę jeździł w zimie bo to jest moje jedyne auto.
Druga sprawa jest taka, że z tyłu mam osobno amortyzator i sprężyne, z racji tego że jest quattro sprężyna na wysokości półosi ma szerokośc jakies 125mm, a dostępne poduszki rubena mają 130 - 140mm, orientuje sie ktoś gdzie jeszcze moge szukac poduszek. Ew będę kombinował z poduszką kabinową od scanii.
Sprawa trzecia. jakiej wielkości potrzebuje butli, zakadając że będę miał podnoszoną przednią i tylną oś osobno ?
Czwarta sprawa, jaka jest różnica między poduszkami 2 i 3 zwojowymi ?
-
- Posty: 652
- Rejestracja: 24 października 2011, o 16:10
- Auto: Seat Toledo 1M TDI
- GaduGadu: 2668278
- Lokalizacja: Czechówka
http://moto.allegro.pl/poduszki-pneumat ... 20101.html = do mnie do pracy ganiają 2 sprintery, mające zamocowany taki zestaw na tylnej osi. Moze coś cię natchnie.
dzekson pisze:A są jakieś podgrzewacze ?
Bo autem na pewno będę jeździł w zimie bo to jest moje jedyne auto.
Druga sprawa jest taka, że z tyłu mam osobno amortyzator i sprężyne, z racji tego że jest quattro sprężyna na wysokości półosi ma szerokośc jakies 125mm, a dostępne poduszki rubena mają 130 - 140mm, orientuje sie ktoś gdzie jeszcze moge szukac poduszek. Ew będę kombinował z poduszką kabinową od scanii.
Sprawa trzecia. jakiej wielkości potrzebuje butli, zakadając że będę miał podnoszoną przednią i tylną oś osobno ?
Czwarta sprawa, jaka jest różnica między poduszkami 2 i 3 zwojowymi ?
Jestem czystym teoretykiem tutaj predzej powinien sie Piter wypowiadac ale tak z teorii i z tego co poczytałem to moge ci powiedzieć że jak masz osobno sprezyne to nic a poduszki swoją drogą to okucia musza być dostosowane do miejsc montazowych a poduszki moga być rubeny zwykłe, wielkość butki nie ma znaczenia przy tym że chcesz podnosić przednią czy tylną oś, im wieksza butla tym wiadomo wiecej zabawy, ale i trzeba wiecej kompresowrów żeby nie pompowały dużej butki 15 minut.
Róznica miedzy 2-3 zwojowymi jest taka że przy tej samej wysokości ustawienia auta poduszki 2 bałwankowe bedą twardsze niż 3 bałwankowe co za tym idzie auto bedzie sztywniejsze i bedzie sie lepiej prowadzić, ale za to przy 3 bałwankowych auto ma wiekszy zakres regulacji zawieszenia( podnosi sie wyżej, przez to można na dzika jechać )
- dzekson
- Posty: 121
- Rejestracja: 20 sierpnia 2012, o 11:18
- Auto: 2002 Audi A4 1.9TDI+ Quattro
- Lokalizacja: Brzesko/Kraków
bako pisze:dzekson pisze:A są jakieś podgrzewacze ?
Bo autem na pewno będę jeździł w zimie bo to jest moje jedyne auto.
Druga sprawa jest taka, że z tyłu mam osobno amortyzator i sprężyne, z racji tego że jest quattro sprężyna na wysokości półosi ma szerokośc jakies 125mm, a dostępne poduszki rubena mają 130 - 140mm, orientuje sie ktoś gdzie jeszcze moge szukac poduszek. Ew będę kombinował z poduszką kabinową od scanii.
Sprawa trzecia. jakiej wielkości potrzebuje butli, zakadając że będę miał podnoszoną przednią i tylną oś osobno ?
Czwarta sprawa, jaka jest różnica między poduszkami 2 i 3 zwojowymi ?
Jestem czystym teoretykiem tutaj predzej powinien sie Piter wypowiadac ale tak z teorii i z tego co poczytałem to moge ci powiedzieć że jak masz osobno sprezyne to nic a poduszki swoją drogą to okucia musza być dostosowane do miejsc montazowych a poduszki moga być rubeny zwykłe, wielkość butki nie ma znaczenia przy tym że chcesz podnosić przednią czy tylną oś, im wieksza butla tym wiadomo wiecej zabawy, ale i trzeba wiecej kompresowrów żeby nie pompowały dużej butki 15 minut.
Róznica miedzy 2-3 zwojowymi jest taka że przy tej samej wysokości ustawienia auta poduszki 2 bałwankowe bedą twardsze niż 3 bałwankowe co za tym idzie auto bedzie sztywniejsze i bedzie sie lepiej prowadzić, ale za to przy 3 bałwankowych auto ma wiekszy zakres regulacji zawieszenia( podnosi sie wyżej, przez to można na dzika jechać )
To, że jest sprężyna osobno wiem że nic nie przeszkadza a nawet w sumie ułatwia ale chodzi głównie o to że ja z tyłu mam sprężyne zaraz koło pół osi i nie ma tam za wiele miejsca, a wiadomo, poduszka nie moze ocierac o półoś ale to w tygodniu podjade do opoltransu może tam coś będą mieli ciekawego. No to z butlą to już mi troche rozjaśniłeś, w takim razie butle raczej wezmę 10l, a kompresor jakiś wydajniejszy. Znając życie jak mi sie to spodoba to będę modyfikował jeszcze nie raz to zawieszenie
Musze sie chyba do Pitera odezwac które poduszki będą lepsze do codziennej jazdy, ale w sumie autem jeżdże w góry na deske to może 3 bałwanki założe to będę miał A4 Allroad
Z tyłu okucia musze przymocowac na stałe u góry i na dole do wahacza, czy sie myle ?
- Piter_NS
- Posty: 1083
- Rejestracja: 8 lipca 2010, o 11:55
- Auto: Golf MK2; NSU 1000C; MB
- GaduGadu: 2698203
- Lokalizacja: Nowy Sącz
to co napisał Bako to racja... z tym że na poduszkę też potrzeba miejsca i tak napompowana do ok 6 bar Rubena ma ok 125 mm średnicy a ta sama poduszka bez powietrza ma co najmniej 140 mm średnicy i tyle trzeba przewidzieć dla niej miejsca. Co do rękawów kabinowych to one bez powietrza mają mniejszą średnicę niż napompowane (inaczej działają jak poduszki Rubena) ale z tego co pamiętam to taki napompowany rękaw ma mniejsza średnicę jak napompowana Rubena.
Jeśli chodzi o użytkowanie auta przy niskich temperaturach to problemem jest woda która się skrapla w wyniku różnic temperatur (najbardziej w zbiorniku i czasem może też się pojawiać w poduszkach jak są napompowane). Aby mieć spokój z zamarzaniem stosuje się odwadniacze (osuszacze i specjalne filtry), można też spotkać naolejacze służące m.in. do smarowania zaworów, spotkałem się też z płynem który przeciwdziała wytrącaniu się wody który też ma właściwości smarne ale tego trzeba szukać w sklepach z częściami do samochodów ciężarowych i autobusów (układy pneumatycznego zawieszenia oraz pneumatycznych hamulców)...
Jak się da to najlepiej okucia przymocować od góry i od dołu nie będzie problemu z wypadającymi poduszkami podczas podniesienia auta na podnośniku...
Jeśli chodzi o użytkowanie auta przy niskich temperaturach to problemem jest woda która się skrapla w wyniku różnic temperatur (najbardziej w zbiorniku i czasem może też się pojawiać w poduszkach jak są napompowane). Aby mieć spokój z zamarzaniem stosuje się odwadniacze (osuszacze i specjalne filtry), można też spotkać naolejacze służące m.in. do smarowania zaworów, spotkałem się też z płynem który przeciwdziała wytrącaniu się wody który też ma właściwości smarne ale tego trzeba szukać w sklepach z częściami do samochodów ciężarowych i autobusów (układy pneumatycznego zawieszenia oraz pneumatycznych hamulców)...
Jak się da to najlepiej okucia przymocować od góry i od dołu nie będzie problemu z wypadającymi poduszkami podczas podniesienia auta na podnośniku...