Bagged Audi A4 B6 Quattro

Awatar użytkownika
dzekson

Forumowicz
Posty: 121
Rejestracja: 20 sierpnia 2012, o 11:18
Auto: 2002 Audi A4 1.9TDI+ Quattro
Lokalizacja: Brzesko/Kraków

Lekko się zmieniła koncepcja zawieszenia w samochodzie po tym jak wczoraj ktoś z przed nosa zwinął mi gwint Teina :)
Powoli zbliża mi się czas pracy inżynierskiej i stwierdziłem że muszę to wykorzystać i do auta wleci Air-ride składany przeze mnie :)

Na razie jestem na etapie powiększania wiedzy na temat pneumatyki, zbierania informacji. :roll:

Mam pytanie co do tematu Air-Ride, może ktoś z was sie orientuje jak wygląda normalne użytkowanie takiego samochodu, da się nim jeździc na codzien ?
Jak wygląda sprawa kiedy na polu jest trochę niższa temp niż -5* ?

Dodatkowo wpadły już odblaski US do przednich lamp i wszystkie materiały potrzebne do malowania środków lamp przednich na czarno, teraz musze tylko znaleźć chwile żeby się nimi zając :P
Obrazek
bako

VAGmalopolska Crew
Posty: 439
Rejestracja: 27 maja 2011, o 19:09
Auto: VW Bora TDI+
GaduGadu: 15648984

Na air da sie bez problemu na codzień jeździć powiedziałbym jest to dużo wygodniejsze od gwintu, co do uzytkowania w niższych temperaturach powiem ci jak sie to sprawdza ale dopiero jak sie zrobi zimno bo chce stestować czy da sie tym normalnie w zimie latać bo zazwyczaj auta majace airride stoją w zimie w garażu albo zmieniają na seryjny zawias
Kaspoll1988

Forumowicz
Posty: 652
Rejestracja: 24 października 2011, o 16:10
Auto: Seat Toledo 1M TDI
GaduGadu: 2668278
Lokalizacja: Czechówka

Hmm. Wszystkie ciężarówki latają na pneumatyce. I tam jest zastosowany osuszacz z od olejaczem , by zbierać olej który dostaje sie z kompresora, a i osuszać powietrze z pary wodnej która sie zbiera przy zmianie temperatury. Nie wiem czy ktoś tak zastosował w osobówce osuszacz, ale zawsze może być ten pierwszy raz.
bako

VAGmalopolska Crew
Posty: 439
Rejestracja: 27 maja 2011, o 19:09
Auto: VW Bora TDI+
GaduGadu: 15648984

Kaspoll1988 pisze:Hmm. Wszystkie ciężarówki latają na pneumatyce. I tam jest zastosowany osuszacz z od olejaczem , by zbierać olej który dostaje sie z kompresora, a i osuszać powietrze z pary wodnej która sie zbiera przy zmianie temperatury. Nie wiem czy ktoś tak zastosował w osobówce osuszacz, ale zawsze może być ten pierwszy raz.


Osuszacz mam, odolejacza nie
Kaspoll1988

Forumowicz
Posty: 652
Rejestracja: 24 października 2011, o 16:10
Auto: Seat Toledo 1M TDI
GaduGadu: 2668278
Lokalizacja: Czechówka

Odolejacz jest potrzebny w ciężarówce, bo kompresor jest smarowany tym samym olejem co silnik i wiadomo że coś tam zawsze przepuści, nie wiem jak tutaj te elektryczne jak są smarowane. Alej jak jest osuszacz i nigdzie para wodna nie zamarznie to nie powinno być problemu.
Awatar użytkownika
dzekson

Forumowicz
Posty: 121
Rejestracja: 20 sierpnia 2012, o 11:18
Auto: 2002 Audi A4 1.9TDI+ Quattro
Lokalizacja: Brzesko/Kraków

A są jakieś podgrzewacze ?
Bo autem na pewno będę jeździł w zimie bo to jest moje jedyne auto.
Druga sprawa jest taka, że z tyłu mam osobno amortyzator i sprężyne, z racji tego że jest quattro sprężyna na wysokości półosi ma szerokośc jakies 125mm, a dostępne poduszki rubena mają 130 - 140mm, orientuje sie ktoś gdzie jeszcze moge szukac poduszek. Ew będę kombinował z poduszką kabinową od scanii.
Sprawa trzecia. jakiej wielkości potrzebuje butli, zakadając że będę miał podnoszoną przednią i tylną oś osobno ?
Czwarta sprawa, jaka jest różnica między poduszkami 2 i 3 zwojowymi ?
Obrazek
Kaspoll1988

Forumowicz
Posty: 652
Rejestracja: 24 października 2011, o 16:10
Auto: Seat Toledo 1M TDI
GaduGadu: 2668278
Lokalizacja: Czechówka

http://moto.allegro.pl/poduszki-pneumat ... 20101.html = do mnie do pracy ganiają 2 sprintery, mające zamocowany taki zestaw na tylnej osi. Moze coś cię natchnie.
bako

VAGmalopolska Crew
Posty: 439
Rejestracja: 27 maja 2011, o 19:09
Auto: VW Bora TDI+
GaduGadu: 15648984

dzekson pisze:A są jakieś podgrzewacze ?
Bo autem na pewno będę jeździł w zimie bo to jest moje jedyne auto.
Druga sprawa jest taka, że z tyłu mam osobno amortyzator i sprężyne, z racji tego że jest quattro sprężyna na wysokości półosi ma szerokośc jakies 125mm, a dostępne poduszki rubena mają 130 - 140mm, orientuje sie ktoś gdzie jeszcze moge szukac poduszek. Ew będę kombinował z poduszką kabinową od scanii.
Sprawa trzecia. jakiej wielkości potrzebuje butli, zakadając że będę miał podnoszoną przednią i tylną oś osobno ?
Czwarta sprawa, jaka jest różnica między poduszkami 2 i 3 zwojowymi ?


Jestem czystym teoretykiem tutaj predzej powinien sie Piter wypowiadac ale tak z teorii i z tego co poczytałem to moge ci powiedzieć że jak masz osobno sprezyne to nic a poduszki swoją drogą to okucia musza być dostosowane do miejsc montazowych a poduszki moga być rubeny zwykłe, wielkość butki nie ma znaczenia przy tym że chcesz podnosić przednią czy tylną oś, im wieksza butla tym wiadomo wiecej zabawy, ale i trzeba wiecej kompresowrów żeby nie pompowały dużej butki 15 minut.
Róznica miedzy 2-3 zwojowymi jest taka że przy tej samej wysokości ustawienia auta poduszki 2 bałwankowe bedą twardsze niż 3 bałwankowe co za tym idzie auto bedzie sztywniejsze i bedzie sie lepiej prowadzić, ale za to przy 3 bałwankowych auto ma wiekszy zakres regulacji zawieszenia( podnosi sie wyżej, przez to można na dzika jechać :lol: )
Awatar użytkownika
dzekson

Forumowicz
Posty: 121
Rejestracja: 20 sierpnia 2012, o 11:18
Auto: 2002 Audi A4 1.9TDI+ Quattro
Lokalizacja: Brzesko/Kraków

bako pisze:
dzekson pisze:A są jakieś podgrzewacze ?
Bo autem na pewno będę jeździł w zimie bo to jest moje jedyne auto.
Druga sprawa jest taka, że z tyłu mam osobno amortyzator i sprężyne, z racji tego że jest quattro sprężyna na wysokości półosi ma szerokośc jakies 125mm, a dostępne poduszki rubena mają 130 - 140mm, orientuje sie ktoś gdzie jeszcze moge szukac poduszek. Ew będę kombinował z poduszką kabinową od scanii.
Sprawa trzecia. jakiej wielkości potrzebuje butli, zakadając że będę miał podnoszoną przednią i tylną oś osobno ?
Czwarta sprawa, jaka jest różnica między poduszkami 2 i 3 zwojowymi ?


Jestem czystym teoretykiem tutaj predzej powinien sie Piter wypowiadac ale tak z teorii i z tego co poczytałem to moge ci powiedzieć że jak masz osobno sprezyne to nic a poduszki swoją drogą to okucia musza być dostosowane do miejsc montazowych a poduszki moga być rubeny zwykłe, wielkość butki nie ma znaczenia przy tym że chcesz podnosić przednią czy tylną oś, im wieksza butla tym wiadomo wiecej zabawy, ale i trzeba wiecej kompresowrów żeby nie pompowały dużej butki 15 minut.
Róznica miedzy 2-3 zwojowymi jest taka że przy tej samej wysokości ustawienia auta poduszki 2 bałwankowe bedą twardsze niż 3 bałwankowe co za tym idzie auto bedzie sztywniejsze i bedzie sie lepiej prowadzić, ale za to przy 3 bałwankowych auto ma wiekszy zakres regulacji zawieszenia( podnosi sie wyżej, przez to można na dzika jechać :lol: )



To, że jest sprężyna osobno wiem że nic nie przeszkadza a nawet w sumie ułatwia :P ale chodzi głównie o to że ja z tyłu mam sprężyne zaraz koło pół osi i nie ma tam za wiele miejsca, a wiadomo, poduszka nie moze ocierac o półoś :D ale to w tygodniu podjade do opoltransu może tam coś będą mieli ciekawego. No to z butlą to już mi troche rozjaśniłeś, w takim razie butle raczej wezmę 10l, a kompresor jakiś wydajniejszy. Znając życie jak mi sie to spodoba to będę modyfikował jeszcze nie raz to zawieszenie :)

Musze sie chyba do Pitera odezwac które poduszki będą lepsze do codziennej jazdy, ale w sumie autem jeżdże w góry na deske to może 3 bałwanki założe to będę miał A4 Allroad :lol:

Z tyłu okucia musze przymocowac na stałe u góry i na dole do wahacza, czy sie myle ?
Obrazek
Awatar użytkownika
Piter_NS

Administrator
Posty: 1083
Rejestracja: 8 lipca 2010, o 11:55
Auto: Golf MK2; NSU 1000C; MB
GaduGadu: 2698203
Lokalizacja: Nowy Sącz

to co napisał Bako to racja... z tym że na poduszkę też potrzeba miejsca i tak napompowana do ok 6 bar Rubena ma ok 125 mm średnicy a ta sama poduszka bez powietrza ma co najmniej 140 mm średnicy i tyle trzeba przewidzieć dla niej miejsca. Co do rękawów kabinowych to one bez powietrza mają mniejszą średnicę niż napompowane (inaczej działają jak poduszki Rubena) ale z tego co pamiętam to taki napompowany rękaw ma mniejsza średnicę jak napompowana Rubena.
Jeśli chodzi o użytkowanie auta przy niskich temperaturach to problemem jest woda która się skrapla w wyniku różnic temperatur (najbardziej w zbiorniku i czasem może też się pojawiać w poduszkach jak są napompowane). Aby mieć spokój z zamarzaniem stosuje się odwadniacze (osuszacze i specjalne filtry), można też spotkać naolejacze służące m.in. do smarowania zaworów, spotkałem się też z płynem który przeciwdziała wytrącaniu się wody który też ma właściwości smarne ale tego trzeba szukać w sklepach z częściami do samochodów ciężarowych i autobusów (układy pneumatycznego zawieszenia oraz pneumatycznych hamulców)...

Jak się da to najlepiej okucia przymocować od góry i od dołu nie będzie problemu z wypadającymi poduszkami podczas podniesienia auta na podnośniku...
Obrazek
Kupię części do NSU 1000,1200,TT,TTS,Prinz
ODPOWIEDZ