[Seat Toledo 1.9 ARL] by marek_igor

Awatar użytkownika
marek_igor

Forumowicz
Posty: 11
Rejestracja: 2 kwietnia 2013, o 21:52
Auto: Seat Toledo 1.9 ARL+
Lokalizacja: Brzesko/Kraków

Dane techniczne:
Silnik 1.9 TDI ARL 150KM
Rok prod. 2002

Info:
Tego Seata posiadam 1.5 roku, sprowadzony z Luxemburga, gdzie do końca był prowadzony serwis w ASO.
Poprzednio siedziałem w większości również w grupie VAG (Golf, Polo, Audi 80, Bora, Toledo I ), a tuż przed Toledo, było BMW e46.

Wyposażenie:
To, co w większości Seatów +
- skórzane kubełki
- elektryka foteli
- el.składane lusterka
- kontrola trakcji ESP
- skrzynia 6
- seryjnie sportowe zawieszenie


Po zakupie auto wyglądało jak każde inne Toledo, więc trzeba było trochę pogrzebać.

Modyfikacje:
-zmiana oświetlenia w środku na LED
-podświetlana gałka zmiany biegów
-podświetlenie zegarów białe+czerwone wskazówki
-ramki wogół zegarów
-srebrne plastiki kokpitu
-emblematy z klapy usunięte
-logo S w grillu oklejone w czarny mat
-listwy drzwi oraz plastiki zderzaków w kolorze nadwozia
-wycięty zderzak i wspawane proste końcówki wydechu
-malowanie zderzaków i maski z powodu odprysków i oczywiście polerka
-montaż czujników parkowania

-amory Bilstein B4 Sport o skróconym skoku
-sprężyny Weitec
-wgrany nowy soft
-nowe oryginalne turbo Garrett

Końcówka haka jest już odkręcona ;)
Było mniej więcej tak:

Obrazek
Obrazek


Kilka zdjęć z dokonanych prac:

-podświetlenie zegarów
Obrazek

-zmieniona gałka + srebrne plastiki
Obrazek

-Soft nr 1
Seria wypluła w miarę przyzwoicie 163KM i 375Nm, po sofcie 187KM i 439Nm
Obrazek

-emblematy OUT + polerka
Obrazek

-wymiana sprężyn na Weitec'a
Obrazek

-Na nowym zawiasie Bilstein+Weitec
Obrazek
Obrazek

-Przeróbka końcówek wydechu
Obrazek

-Po malowaniu listewek i zderzaków
Obrazek
Obrazek

-Nowe turbo wpadło w marcu, stare się rozpadło, czyszczenie dolotu, wyciąganie IC
Obrazek
Obrazek

-Nowe turbo=nowy soft... jakoś to jedzie... 191KM i 450Nm
Obrazek

-Felgi na ten sezon
Obrazek
Ostatnio zmieniony 7 lipca 2013, o 09:35 przez marek_igor, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
Kola

VAGmalopolska Crew
Posty: 465
Rejestracja: 17 stycznia 2011, o 00:32
Auto: Volkswagen Golf Mk3

Wszystko elegancko mi sie podoba (i ten ARL ktory mi sie po nocach śni ;) ) ale koncowka wydechu jakos mi tu nie pasuje, moze jakbys ja schował głebiej to bylo by lepiej ;)
Widze ze kolega na KBR wiec zapraszam na spot w czwartki do Bochni o 20 :)
Awatar użytkownika
matash

Administrator
Posty: 2285
Rejestracja: 5 stycznia 2010, o 09:55
GaduGadu: 1575204
Lokalizacja: Kalwaria Z.

generalnie w dobra strone, ale jakos nie moge sobie tego wyobrazic na tym kolorze felg. to jest 17 czy 18?
tuning muss sein!

Wake up the voiceless! Wake up the revolution!
Awatar użytkownika
showtime

Forumowicz
Posty: 181
Rejestracja: 11 lutego 2010, o 21:19
Auto: Lowered Caddy
Lokalizacja: Kraków

Moze jakos siądą te felgi ;) kolega przymierzy to sie oceni. Co do końcówek to zdecydowanie lepiej by siadły te :P

Obrazek

:mrgreen:
TuningKingz Shop | www.sklep.tuningkingz.pl
TuningKingz Car Cosmetics | www.cc.tuningkingz.pl
Awatar użytkownika
marek_igor

Forumowicz
Posty: 11
Rejestracja: 2 kwietnia 2013, o 21:52
Auto: Seat Toledo 1.9 ARL+
Lokalizacja: Brzesko/Kraków

Felgi 17', do srebrnej budy ciężko dobrać kolor felg, czarne itp jak dla mnie napewno odpadają.
Jaskrawy pomarańcz czy zieleń prezentuje się lepiej na czarnym lub białym aucie.
Co do końcówek, miała być prosta dwururka, nic innego nie wchodziło w grę.
Awatar użytkownika
showtime

Forumowicz
Posty: 181
Rejestracja: 11 lutego 2010, o 21:19
Auto: Lowered Caddy
Lokalizacja: Kraków

Tylko ze te dwururki są strasznie cieniutkie :) jak w mini cooperze. Do auta z takim motorem/potencjalem srednio to wyglada. Poza tym wali spalinami po calym tyle prosta końcówka... a pozniej przy myciu auta masz czarną gąbke :)
TuningKingz Shop | www.sklep.tuningkingz.pl
TuningKingz Car Cosmetics | www.cc.tuningkingz.pl
Awatar użytkownika
marek_igor

Forumowicz
Posty: 11
Rejestracja: 2 kwietnia 2013, o 21:52
Auto: Seat Toledo 1.9 ARL+
Lokalizacja: Brzesko/Kraków

Nie wali spalinami :) i na zderzaku nie ma ani grma sadzy :) Leony ARL miały tak samo w serii :)
Samochód nie kopci bardziej intensywnie, niż każdy jeden zdrowy 1.9
Po to się robi korekty softa, żeby nie kopciło. Wiem, że niektórzy zostawiają za sobą zasłonę dymną, ale wtedy najczęściej coś jest nie halo:
albo za mocny dół (najczęściej przez regenerowane turbo, które z dołu nie ciągnie i chcą poprawić softem), albo auto pomodzone grubo a nie wydala za mały IC.
Pozatym tacy spece najczęściej mają końcówkę skierowaną do góry i wtedy jest inny kolor zderzaka i klapy :)
Czy za mała średnica ? myślę, że nie, najlepiej zobaczyć na żywo. Przecież w Leonie ARL były takie same seryjnie, tyle, że ścięte pod skosem.
Okazja będzie na rozpoczęciu sezonu :)
Poprostu wydech oryginalny nie jest wogóle widoczny, więc postanowiłem to zmienić, ale w granicach rozsądku. Wielkie rury, w które można wsadzić pięść zalatują agrotuningiem.
Kaspoll1988

Forumowicz
Posty: 652
Rejestracja: 24 października 2011, o 16:10
Auto: Seat Toledo 1M TDI
GaduGadu: 2668278
Lokalizacja: Czechówka

Siema Marku, widzę że i tu zawitałeś!
Sam osobiście z Markiem zakładałem te sprężyny, jak zjeżdżał z podjazdu koło tylne poszło w górę dobre 20 cm :shock: Na żywo autko robi niezłą robotę!

Kola nie wiedziałem że w czwartki sa jakieś spoty w Bochni to bym zawitał przecież w cale tak daleko nie mam, porównywalnie co do krakowa!
Ostatnio zmieniony 5 kwietnia 2013, o 15:36 przez Kaspoll1988, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Kola

VAGmalopolska Crew
Posty: 465
Rejestracja: 17 stycznia 2011, o 00:32
Auto: Volkswagen Golf Mk3

Heh a no są są ;)
Tyle że jest śnieg , w lecie więcej samochodów bywa.
Sory za offtop :)
Awatar użytkownika
8_-Misiek-_8

Administrator
Posty: 1322
Rejestracja: 25 marca 2011, o 00:05
Auto: VW GOLF MKII 1986
Lokalizacja: Borzęta

Toledo fajne, końcówy faktycznie troszkę wyją. Zerknij na końcówkę kyfego, jeden komin w dół, jak dla mnie wyglądałoby to lepiej. Co do koła to z opinią poczekam na przymiarkę. Powodzonka w modach :)
Zablokowany