Dane techniczne:
Silnik 1.9 TDI ARL 150KM
Rok prod. 2002
Info:
Tego Seata posiadam 1.5 roku, sprowadzony z Luxemburga, gdzie do końca był prowadzony serwis w ASO.
Poprzednio siedziałem w większości również w grupie VAG (Golf, Polo, Audi 80, Bora, Toledo I ), a tuż przed Toledo, było BMW e46.
Wyposażenie:
To, co w większości Seatów +
- skórzane kubełki
- elektryka foteli
- el.składane lusterka
- kontrola trakcji ESP
- skrzynia 6
- seryjnie sportowe zawieszenie
Po zakupie auto wyglądało jak każde inne Toledo, więc trzeba było trochę pogrzebać.
Modyfikacje:
-zmiana oświetlenia w środku na LED
-podświetlana gałka zmiany biegów
-podświetlenie zegarów białe+czerwone wskazówki
-ramki wogół zegarów
-srebrne plastiki kokpitu
-emblematy z klapy usunięte
-logo S w grillu oklejone w czarny mat
-listwy drzwi oraz plastiki zderzaków w kolorze nadwozia
-wycięty zderzak i wspawane proste końcówki wydechu
-malowanie zderzaków i maski z powodu odprysków i oczywiście polerka
-montaż czujników parkowania
-amory Bilstein B4 Sport o skróconym skoku
-sprężyny Weitec
-wgrany nowy soft
-nowe oryginalne turbo Garrett
Końcówka haka jest już odkręcona
Było mniej więcej tak:
Kilka zdjęć z dokonanych prac:
-podświetlenie zegarów
-zmieniona gałka + srebrne plastiki
-Soft nr 1
Seria wypluła w miarę przyzwoicie 163KM i 375Nm, po sofcie 187KM i 439Nm
-emblematy OUT + polerka
-wymiana sprężyn na Weitec'a
-Na nowym zawiasie Bilstein+Weitec
-Przeróbka końcówek wydechu
-Po malowaniu listewek i zderzaków
-Nowe turbo wpadło w marcu, stare się rozpadło, czyszczenie dolotu, wyciąganie IC
-Nowe turbo=nowy soft... jakoś to jedzie... 191KM i 450Nm
-Felgi na ten sezon
[Seat Toledo 1.9 ARL] by marek_igor
- marek_igor
- Posty: 11
- Rejestracja: 2 kwietnia 2013, o 21:52
- Auto: Seat Toledo 1.9 ARL+
- Lokalizacja: Brzesko/Kraków
Wszystko elegancko mi sie podoba (i ten ARL ktory mi sie po nocach śni ) ale koncowka wydechu jakos mi tu nie pasuje, moze jakbys ja schował głebiej to bylo by lepiej
Widze ze kolega na KBR wiec zapraszam na spot w czwartki do Bochni o 20
Widze ze kolega na KBR wiec zapraszam na spot w czwartki do Bochni o 20
Moze jakos siądą te felgi kolega przymierzy to sie oceni. Co do końcówek to zdecydowanie lepiej by siadły te
- marek_igor
- Posty: 11
- Rejestracja: 2 kwietnia 2013, o 21:52
- Auto: Seat Toledo 1.9 ARL+
- Lokalizacja: Brzesko/Kraków
Felgi 17', do srebrnej budy ciężko dobrać kolor felg, czarne itp jak dla mnie napewno odpadają.
Jaskrawy pomarańcz czy zieleń prezentuje się lepiej na czarnym lub białym aucie.
Co do końcówek, miała być prosta dwururka, nic innego nie wchodziło w grę.
Jaskrawy pomarańcz czy zieleń prezentuje się lepiej na czarnym lub białym aucie.
Co do końcówek, miała być prosta dwururka, nic innego nie wchodziło w grę.
Tylko ze te dwururki są strasznie cieniutkie jak w mini cooperze. Do auta z takim motorem/potencjalem srednio to wyglada. Poza tym wali spalinami po calym tyle prosta końcówka... a pozniej przy myciu auta masz czarną gąbke
- marek_igor
- Posty: 11
- Rejestracja: 2 kwietnia 2013, o 21:52
- Auto: Seat Toledo 1.9 ARL+
- Lokalizacja: Brzesko/Kraków
Nie wali spalinami i na zderzaku nie ma ani grma sadzy Leony ARL miały tak samo w serii
Samochód nie kopci bardziej intensywnie, niż każdy jeden zdrowy 1.9
Po to się robi korekty softa, żeby nie kopciło. Wiem, że niektórzy zostawiają za sobą zasłonę dymną, ale wtedy najczęściej coś jest nie halo:
albo za mocny dół (najczęściej przez regenerowane turbo, które z dołu nie ciągnie i chcą poprawić softem), albo auto pomodzone grubo a nie wydala za mały IC.
Pozatym tacy spece najczęściej mają końcówkę skierowaną do góry i wtedy jest inny kolor zderzaka i klapy
Czy za mała średnica ? myślę, że nie, najlepiej zobaczyć na żywo. Przecież w Leonie ARL były takie same seryjnie, tyle, że ścięte pod skosem.
Okazja będzie na rozpoczęciu sezonu
Poprostu wydech oryginalny nie jest wogóle widoczny, więc postanowiłem to zmienić, ale w granicach rozsądku. Wielkie rury, w które można wsadzić pięść zalatują agrotuningiem.
Samochód nie kopci bardziej intensywnie, niż każdy jeden zdrowy 1.9
Po to się robi korekty softa, żeby nie kopciło. Wiem, że niektórzy zostawiają za sobą zasłonę dymną, ale wtedy najczęściej coś jest nie halo:
albo za mocny dół (najczęściej przez regenerowane turbo, które z dołu nie ciągnie i chcą poprawić softem), albo auto pomodzone grubo a nie wydala za mały IC.
Pozatym tacy spece najczęściej mają końcówkę skierowaną do góry i wtedy jest inny kolor zderzaka i klapy
Czy za mała średnica ? myślę, że nie, najlepiej zobaczyć na żywo. Przecież w Leonie ARL były takie same seryjnie, tyle, że ścięte pod skosem.
Okazja będzie na rozpoczęciu sezonu
Poprostu wydech oryginalny nie jest wogóle widoczny, więc postanowiłem to zmienić, ale w granicach rozsądku. Wielkie rury, w które można wsadzić pięść zalatują agrotuningiem.
-
- Posty: 652
- Rejestracja: 24 października 2011, o 16:10
- Auto: Seat Toledo 1M TDI
- GaduGadu: 2668278
- Lokalizacja: Czechówka
Siema Marku, widzę że i tu zawitałeś!
Sam osobiście z Markiem zakładałem te sprężyny, jak zjeżdżał z podjazdu koło tylne poszło w górę dobre 20 cm Na żywo autko robi niezłą robotę!
Kola nie wiedziałem że w czwartki sa jakieś spoty w Bochni to bym zawitał przecież w cale tak daleko nie mam, porównywalnie co do krakowa!
Sam osobiście z Markiem zakładałem te sprężyny, jak zjeżdżał z podjazdu koło tylne poszło w górę dobre 20 cm Na żywo autko robi niezłą robotę!
Kola nie wiedziałem że w czwartki sa jakieś spoty w Bochni to bym zawitał przecież w cale tak daleko nie mam, porównywalnie co do krakowa!
Ostatnio zmieniony 5 kwietnia 2013, o 15:36 przez Kaspoll1988, łącznie zmieniany 1 raz.
- 8_-Misiek-_8
- Posty: 1322
- Rejestracja: 25 marca 2011, o 00:05
- Auto: VW GOLF MKII 1986
- Lokalizacja: Borzęta