Składak Mk2 GT

Awatar użytkownika
MaciekPN

Forumowicz
Posty: 13
Rejestracja: 15 maja 2017, o 19:20
Auto: Golf Mk2 GT
Lokalizacja: Kraków

Obrazek
Składak Mk2 :D

- Model: Golf Mk2 CL -> GT

- Rok produkcji: 1991

- Pojemność: 1600ccm -> 2000ccm

- Moc: ? -> ?

- Silnik: PN -> ABF

- Wyposażenie:
  • El. szyby
  • El. lusterko
  • Grzane lusterko
  • El. fotele
  • Pneumatyczny centralny zamek
  • Wspomagań kierownicy, abesów i klimy brak
Modyfikacje:
- Car Audio:
  • Na desce ori beta
    ObrazekObrazek
  • W schowku radio Alpine UTE-92BT
    Obrazek
  • Głośniki w drzwiach i desce Morel Maximo 51/4''
  • Głośniki w parapetach Crunch Definition DSX462
  • Subwoofer Kicx ICQ300BA
- Felgi:
  • Ronal Turbo
Obrazek
- Opony:
  • Dunlop SP Sport Maxx 195/50/15
- Zawieszenie:
  • Gwint AP
  • Belka tył od GT
  • Stabilizator przód od GT
  • Rozpórki przód i tył
- Hamulce:
  • Przód wentylowane od GT -> 280mm od G60
  • Tył bęben -> tarcze od GT
Dla porównania zwykła belkami bębnami i ori zawieszeniem, a ze stabilizatorem, gwintem i tarczami:
ObrazekObrazek

( Mam dużo części od Mk2 GT bo w międzyczasie trafiły się dwa w całości do pocięcia)


- Opis zwnątrz:
Samochód to polift, którego zmieniłem tak że wygląda jak przedlift, z wersji CL na GT. Kolor lakieru ori tak jak wyechał z fabryki lecz został ponownie wymalowany na zewnątrz jak i w środku (kabina, komora silnika), dużą robotę robią czarne naklejki do okoła auta z wesji GT/GTI/GTD. Z przodu wszystkie lampy żółte, postojówki w kierunkach. Dużo by wymieniać co bylo robione niektóre rzeczy widać na pierwszy rzut oka, ale są też moje małe mniej widoczne zmiany np. brak emblematów w błotnikach, anteny.
Obrazek

- Opis wnętrza:

Było:ObrazekObrazekObrazek

Jest:
  • RECARO pół skóra, pół czerwona krata, psy trzy punktowe SPARCO ( fotele na boki trzymają super ale przy hamowaniu trzeba się jakoś utrzymać w fotelu )
  • Kanapa tył z Jetty ( podłokietnik i cupholder )
  • Boczki odwzorowane ze zdjęć z google na ori skórę
  • Podłokietnik akcesoryjny Kamei z Golfa mk3
  • Kierownica Raid
  • Miękka deska
  • Zegary, pająk MFA, przyciski na desce wszystko zrobione na przedlift
  • Cała góra czarna jak to w GT
    Chyba wszytko co się dało ori jest elektryczne.
ObrazekObrazekObrazek

- Historia:
Samochód posiadam od września 2013 roku, moje pierwsze auto ( jeszcze przed prawkiem ). Kupione w celu nauczenia się budowy działania samochodów czyli ogólnie nauki co i jak. Miało nie być zrobione aż tak jak jest, nawet silnik miał być nie wyciągany ale wyszło jak wyszło. Rozebrany do gołej budy i zrobione wszystko od nowa. Nowe części jak nie nowe to regenerowane, malowane itp. żeby wszytko się błyszczało i było nowe lub jak nowe. Na początku robione tak jak wyjechało z fabryki, ale plany się zmieniają no i wyszły modyfikacje. Do tego stopnia że auto miało szyberdach ( nie ori ), którego się pozbyłem. Silnik także rozebrany do gołego bloku i odbudowany od początku.

- Plany:
Nie chciałem zmieniać silnika ale trafił się zdrowy ABF i żal było nie wziąć całego auta w dobrych pieniądzach więc swap. Może uda się zrobić więcej mocy niż seryjny ABF ale to zobaczymy. Narazie jest rozebrany do gołego bloku i zbieram się żeby złożyć. Termin u tapicera umówiony na czerwiec 2017. Samochód robiony w niektóre soboty i po nocach także idzie to bardzo powoli ale cały czas do przodu.

-Dzień po zakupie w trakcie rozbiórki:
ObrazekObrazekObrazekObrazek

-Podczas prac blacharsko/lakierniczo/elektrycznych:
ObrazekObrazekObrazekObrazek
Przy elektryce było trochę roboty, bo oryginalnie miał tylko regulację wysokości świateł. Do tego doszło jeszcze kompletna przeróbka z polifta na przedlifta czyli zegary manetki, przycisk awaryjnych.
Jeśli chodzi o rdzę to nie było dużo problemów bo dwie dziurki w podłodze przekątnej 3cm i wspawać nową dolną część pasa tylnego. Gorzej z moimi wymysłami typu zmiana poszycia dachu, zaspawanie dziur pod listwy i emblematy w błotnikach itp.

-Obecny silnik przed,w trakcie i po pracach:
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

-ABF w trakcie rozbiórki:
ObrazekObrazek
-Zbieranie części:
ObrazekObrazek

Ogólnie silnik w całkiem dobrym stanie ale co ciekawe części w aucie lubiły się dziurawić:
ObrazekObrazek

-Buda po lakierowaniu, przed uzbrojeniem:
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
Komora przed dla porównania:Obrazek

-Buda częściowo złożona:

ObrazekObrazekObrazekObrazek

-Elementy zawieszenia:
Obrazek

-Dawcy 2x Golf Mk2 GT 1988r. i 1990r. Golf Mk3 GTI 16v:
ObrazekObrazekObrazek
Jeden z nich skończył tak:
Obrazek

- Szybkie przygotowania na Herculesa 2017:
Obrazek
Trzeba było założyć wycieraczki, wnętrze na szybko, i naprawić hamulce z tyłu bo śruba od jarzma się poluzowała i zniszczyło gwint ( ciężko było wyciągnąć ). Naklejanie reszty naklejek i założenie emblematów na tył ( kupienie i założenie zajęło mi około 3 lata :D pewnie nadal nie byłyby założone gdyby nie @8_-Misiek-_8 )
Ostatnio zmieniony 29 października 2017, o 13:17 przez MaciekPN, łącznie zmieniany 7 razy.
Awatar użytkownika
8_-Misiek-_8

Administrator
Posty: 1322
Rejestracja: 25 marca 2011, o 00:05
Auto: VW GOLF MKII 1986
Lokalizacja: Borzęta

Z opisu jak i rozmowy z Tobą to wkład pracy i hajsu jest ogromny. Dawaj więcej fotek, zwłaszcza detali :D
Awatar użytkownika
MaciekPN

Forumowicz
Posty: 13
Rejestracja: 15 maja 2017, o 19:20
Auto: Golf Mk2 GT
Lokalizacja: Kraków

Wkład pracy jak najbardziej duży, hajsu też i stąd się też biorą duże przestoje w pracach o nie robię po trochu tylko zbieram więcej części itp żeby raz a dobrze zrobić. Zdjęcia będą tylko odszukam i nauczę się wstawiać w mnijszych rozmiarach :D
Awatar użytkownika
forteller

Forumowicz
Posty: 74
Rejestracja: 26 lipca 2015, o 00:14
Auto: Polo 86c G40 & Polo 86c2f ABU & Polo 9N3 GTI
GaduGadu: 2232179

Możesz wrzucać na fotosik. Trzeba założyć konto, ale generuje fajne miniaturki.

Chętnie obadam kiedyś wóz na żywo :)
Jednak nie odpisuję na Gadu!
Awatar użytkownika
MaciekPN

Forumowicz
Posty: 13
Rejestracja: 15 maja 2017, o 19:20
Auto: Golf Mk2 GT
Lokalizacja: Kraków

Dzięki za podpowiedź z tym fotosikiem przydało się bardzo :D Może kiedyś uda się gdzieś zobaczyć narazie to trochę samochód widmo, są zdjęcia ktoś coś słyszał mało co widziało.
Awatar użytkownika
Jacek

Moderator
Posty: 1502
Rejestracja: 5 stycznia 2010, o 22:54
Auto: Golf mk2 GTI
GaduGadu: 6067193
Lokalizacja: Kraków

Kawał dobrej roboty 8-)
Jesteś z huty?? Chetnie bym go oblukał na żywo ;)
Awatar użytkownika
MaciekPN

Forumowicz
Posty: 13
Rejestracja: 15 maja 2017, o 19:20
Auto: Golf Mk2 GT
Lokalizacja: Kraków

Mieszkam w Hucie, a auto stoi w różnych miejscach. Jeśli chodzi o oglądanie to 22 maja zawożę tapicerkę do roboty, a po tym można się umówić gdzieś na spota albo pod garażem 8-)
Awatar użytkownika
forteller

Forumowicz
Posty: 74
Rejestracja: 26 lipca 2015, o 00:14
Auto: Polo 86c G40 & Polo 86c2f ABU & Polo 9N3 GTI
GaduGadu: 2232179

Też bym skorzystal i wpadł na spota :-D

Sent from Xperia Z5 Compact using Tapatalk
Jednak nie odpisuję na Gadu!
Awatar użytkownika
marcin

VAGmalopolska Crew
Posty: 614
Rejestracja: 7 stycznia 2010, o 16:00
Auto: corrado g60
GaduGadu: 5477947
Lokalizacja: Kraków
Podziękowania: 1

Szaczun za to, że chcę Ci się robić ze starym golfem ;)
widać duży wkład pracy,
buda zdrowa i wszystko idzie w dobrą stronę
jakie plany do abf bo piszesz o podnoszeniu mocy?
szkoda ze nie masz ori recaro tak jak fotel kierowcy- ciężki temat zdaje sobie sprawę w takim razie jak będzie wyglądał środek?
"Najcenniejsze rzeczy w życiu nie nabywa się za pieniądze..."
Awatar użytkownika
MaciekPN

Forumowicz
Posty: 13
Rejestracja: 15 maja 2017, o 19:20
Auto: Golf Mk2 GT
Lokalizacja: Kraków

Tapicer miał być w czerwcu ale panowie zadzwonili że im się zwolniło miejsce także bibeloty zawiezione ( crafter przez chwile mógł wygodnie przewozić pasażerów na pace :lol: ). Dostali cztery fotele, dwie kanapy, komplet boczków, kierownicę i podłokietnik.
Obrazek
Bez CP by się nie obyło:
Obrazek
Jeżeli chodzi o to jak tapicerka będzie wyglądać to boczki pełna skóra jak ori, fotele i kanapa pół skóra, pół krata z napisami recaro. Zdjęcie materiału z dzisiaj ( prosto z Niemiec do mk2, miałem też do wyboru z mk5 ale ten bardziej klasyczny ):
Obrazek

Podnoszenie mocy w abfie to nie taka prosta sprawa bo trzeba dużo wiedzy żeby tuningować n/a. Rozmawiałem trochę z ludźmi którzy mają z tym styczność. Trzeba doprężyć, dobrać wałki, zmodyfikować dolot i wydech, żeby się lepiej wkręcał i wyżej to odelżyć koło zamachowe i wał, do tego zamienić hydraulikę w głowicy na mechanikę, nie wspominając o sprzęgłach i skrzyniach i reszcie bajerów co za tym idzie. To są szczątkowe informacje które dostałem bo nikt nie powie co i jak dokładnie bo z tego ludzie żyją , a żeby ktoś zrobił mi ten silnik to słyszałem kwoty około 20 tys, dlatego w nic profesjonalnego się nie pakuję bo nawet frajdy z robienia samemu nie będę miał. Myślałem że sam mogę zrobić dolot, wydech jakieś wałki.
ODPOWIEDZ