Golf mk1 1979r |szopa performance|

sk8frantic

Forumowicz
Posty: 18
Rejestracja: 3 lutego 2012, o 17:50
Auto: Volkswagen Golf mk1 1979r
GaduGadu: 24605030
Lokalizacja: Nowy Sącz/Nawojowa

Marka: VW
Model: Golf MK1
Produkcja: 1979
Rok Modelowy: 1979
W polskim dowodzie: 79'
Wersja: LD
Kolor: L94A inari silber metallic (teraz jakiś odcień metalicznej szarości ;| )
Silnik 1,5 D o oznaczeniu: CK
Skrzynka biegów: GC


Historia:
Cześć wszystkim! Mam na imię Grzegorz i chciałbym w końcu wam przedstawić moje drugie auto a pierwsze mk1. Po sprzedaży Mojego pierwszego samochodu Golfa mk3 chciałem kupić w końcu mk1, oglądałem masę Golfów "jedynek" jedne mniej interesujące drugie bardziej, nawet miałem niepowtarzalną okazje kupić dobry egzemplarz za grosze. No cóż nie było mi to pisane, narazie odpuściłem. Przeglądałem ogłoszenia w Polsce i nawet w Niemczech ale wizja sprowadzenia mk1 z de była zbyt droga :( W Grudniu 2014r. pokazało się ogłoszenie o Jedynce z 79r za uczciwe pieniądze, chodziłem z kilka dni z rozdarciem wewnętrznym czy kupić je i mieć przysłowiowy spokój, zadzwoniłem do właściciela wypytałem prawie o wszystko, i czekałem na info czy mogę przyjechać bo podobno :lol: do gościa dzwoniło pół Polski o tego Golfa. Gość z Gniezna się wykruszył i miałem wolną drogę więc zgadałem braci, hajs przygotowałem i ruszyliśmy w sobotni ranek 13 grudnia na tripa po jedyne :P Gdy dotarliśmy na miejsce a nie było to daleko bo ok 80km od mojej miejscowości ukazał się Golf, na pierwszy rzut oka "aż takiej tragedii nie ma" :mrgreen: Golf jak na swoje lata dość się trzymał odpalał, deska rozdzielcza zgadzała się z rocznikiem, nr identyfikacyjny pojazdu był na kielichu więc narazie ok, wąska lampa, brązowe szyby, chromy na atrapie i na aucie do odratowania ;) po krótkiej rozmowie w końcu zapadła decyzja o kupnie :D , do domu wrócił o własnych siłach i jezydzi do dziś 8-) Właściciel prosił nawet ze jak go doprowadzę to stanu perfekcyjnego to żeby dać znać bo bardzo chciał zobaczyć jedyne w doskonałym stanie technicznym :P

Plany:
hmmm jak będzie kasa i zależy ile (bo jestem studentem) odbudowa całego samochodu:
- pierwsze to ogarnąć blacharkę (jestem po samochodówce więc większość prac sb sam ogarnę i bracia mi pomogą ;)
- druga rzecz to całe nowe zawieszenie, dołożenie stabilizatorów o GTI ;)
- następnie wnętrze jakieś przyjemne, nowe szyby a na pewno czołowa
- jakieś alu coś w stylu Porsche telefony
- na samym końcu jakiś przyjemny silnik (2,3 v5 lub 1.8T )

hmmm pracy wiele kasy mało ;/ ale co sie uda to postaram sie ogarnąć

Zdj z ogłoszenia
Obrazek

ObrazekObrazek

ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

zdjęcia są z początku roku, teraz samochód jest w fazie remontu blacharskiego, zdj zamieszczę w kolejnych postach, aktualizacje z prac mogą być zamieszczane z opóźnieniem z powodu tematów na innych forach
Golf mk1 1979r |szopa performance|
Awatar użytkownika
matash

Administrator
Posty: 2285
Rejestracja: 5 stycznia 2010, o 09:55
GaduGadu: 1575204
Lokalizacja: Kalwaria Z.

dzialaj, baza wydaje sie nienajgorsza, plany dobre, zycze duzo kasy i wytrwalosci
tuning muss sein!

Wake up the voiceless! Wake up the revolution!
Awatar użytkownika
Mad Max

VAGmalopolska Crew
Posty: 156
Rejestracja: 11 czerwca 2012, o 23:52

no no... na forum jakaś moda na mk1 ;)
działaj powodzonka :)
marcin cinek

Forumowicz
Posty: 11
Rejestracja: 27 lutego 2015, o 22:23

dobra baza powodzenia!!
sk8frantic

Forumowicz
Posty: 18
Rejestracja: 3 lutego 2012, o 17:50
Auto: Volkswagen Golf mk1 1979r
GaduGadu: 24605030
Lokalizacja: Nowy Sącz/Nawojowa

Dzięki za dobre słowo!
jakiś czas temu umyłem tak z "grubsza" silnik
Obrazek
Obrazek

dwudziestego lutego w końcu kupiłem szlifierkę kątową i zacząłem szlifować tylny pas Jedyny, szło całkiem dobrze z wyjątkiem ze szlifierka sie grzała :| ale to najmniejszy problem :( rozważam opcje kupienia całego pasa żeby go wspawać, ale zobaczymy jak wyszlifuje całość i ocenie czy łatać czy wstawiać cały pas.

Sprzęcik
Obrazek

zdj z pola walki
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek


Szpachli nie żałowali na Jedyne :o
Obrazek

ObrazekObrazekObrazek

Drugi dzień walki z jedyną a głównie ze skorodowaną blachą :evil: dół pasa wycięty, w zakamarkach rdza :x ciężko dość szlifierką, zamieszczam kilka zdj z placu boju
ObrazekObrazekObrazekObrazek

Na dzień dzisiejszy czekam na $$$ żeby kupić reperaturki tylnego pasa, dwóch tylnych błotników i dwóch progów. Podłoga jest w dobrym stanie, nie ma dziur tylko progi trzeba wymienić bo są zmęczone i gdzie niegdzie skorodowane, podłożnice tył do uratowania hehe
Golf mk1 1979r |szopa performance|
Kaspoll1988

Forumowicz
Posty: 652
Rejestracja: 24 października 2011, o 16:10
Auto: Seat Toledo 1M TDI
GaduGadu: 2668278
Lokalizacja: Czechówka

Zapytaj czy nie ma ktoś kołysek mocowanych na piasty i jak sie zrobi ciepło pacnij go na którys bok zdemontuj całkiem zawias i dajesz , dobre dojście bedziesz miał do wszystkiego a dwa dobrze bedzie do wspawywania elementów. Ja bym wspawał reperaturki albo blache to co dostaniesz to bym wcisnął i porzadnie zakonserwował! Tak jak matash kupa czasu i kupa forsy ale frajda zrobienia autka bezcenna.

Każda baza jest dobra tylko odpowiednie podejście do tematu! Działaj bo wąska lampa robi fajnie jaki kolor docelowy?
sk8frantic

Forumowicz
Posty: 18
Rejestracja: 3 lutego 2012, o 17:50
Auto: Volkswagen Golf mk1 1979r
GaduGadu: 24605030
Lokalizacja: Nowy Sącz/Nawojowa

Na kołyski czekam bo znajomy brata ma mi dać odpowiedz czy załatwi, kolor docelowy hmmm to jest najtrudniejsze pytanie ale na ok 75% bd ori z budy tzn ten co prześwituje z tego szarego, na zdj z komory silnika po umyciu widać chyba ori lakier czyli to co wzrokowo dopasowałem to L94A :)
Golf mk1 1979r |szopa performance|
Kaspoll1988

Forumowicz
Posty: 652
Rejestracja: 24 października 2011, o 16:10
Auto: Seat Toledo 1M TDI
GaduGadu: 2668278
Lokalizacja: Czechówka

Ja bym mu zapodał taki mysi szary akryl albo cos w stylu retro. Bordowy albo coś.
sk8frantic

Forumowicz
Posty: 18
Rejestracja: 3 lutego 2012, o 17:50
Auto: Volkswagen Golf mk1 1979r
GaduGadu: 24605030
Lokalizacja: Nowy Sącz/Nawojowa

Ja chce mieć "niepowtarzalny" lakier taki którego nikt lub jedna dwie osoby mają na jedynie, a ten mój ori lako to jeszcze w PL nie widziałem ;)
Golf mk1 1979r |szopa performance|
Awatar użytkownika
Fox

Forumowicz
Posty: 186
Rejestracja: 3 stycznia 2011, o 00:37
Auto: Polo 86c fancy 86c2f genesis, 9n3 GTD, golf mk1 cabrio, garbus 1303 cabrio
GaduGadu: 8460825
Lokalizacja: Kraków/Wieliczka

Ja bym radził kogoś znaleźć kto Ci to wypiaskuje porządnie. Samochód rozebrać do gołego zawieść do piaskarza obrócić na kołysce i ogien.
Na to podkład epoxydowy, potem akryl i konserwacja. W profile zamknięte dobry wosk i masz spokój na długie lata. Mówię z doświadczenia, żałuję że mojego polo tak nie zrobiłem bo gdzieniegdzie się coś od nowa pojawia....
Zablokowany