Audi S4 B5 2.7 biturbo @ Wide body candy midnight purple RWD
: 1 października 2022, o 23:54
Od czego tu by zacząć. Auto kupione przez przypadek w sumie, miał być swap R32 do A3, a kupiłem S4 bez silnika
Na dzień dzisiejszy:
S4 B5 buda rok modelowy 2000r.
Mechanika:
- 2.7 bitrubo AGB po pełnym remoncie
- Kute korby Techno 5
- Wał nominał
- Ori tłoki troszkę luźniej spasowane
- Przekładka odprężająca
- Głowice 2.4 ARJ + wałki
- Pokrywy polakierowane w customowy kolor
- cewki TFSI
- Świece rs4
- Kolektor ssący RS4
- Przepustnica RS4
- Y'pipe RS4 tak jak i większość dolotu
- Przepływka RS4 B5 nowa + custom body
- Airbox S6 c5
- Kolektor wydechowy custom by Bizon Garage
- Turbo Ori 2x Garret GT28rs
- Wtryski Bosch 630cc
- wywalony EVAP
- poduszki silnika 034motosport
- zestaw JHM do wybieraka skrzyni + shortshifter
- Lekki zamach TTC
- sprzęgło spiek 4 łopatkowy
- skrzynia FTF
- Zaspawany torsen
- Dolot GTP
- IC Wagner RS4 Evo 2 Comp.
- Poduszki skrzyni Verkline
- Pompa wspom. 3.0 Tdi
- DP 2x3"
- Wydech 3.5" zakończony końcówkami 2x3"
Body:
- Praktycznie pełne body RS4 B5
- błotniki tylne oraz drzwi custom trochę szersze niż rs4
- fabryczny brak relingów po vinie ( te co były to rzeźba z B6)
Zawias:
- Na razie poli w wahaczach ale będą regulowane
- Gwint BC Racing p 20kg t 14kg
- kołyska Verkline
- Zwrotnice alu RS4
Hamulce:
- przód tarcza ori RSQ3 2020 375mm + Akebono Q7 4l pod 375mm, klocki Hawk HPS 5.0
- tył seria polift
Wnętrze:
- Zegary ostatni lift USA
- Gałka zmiany biegów Greddy
- Kierownica Personal Grinta Suede
- Fotele Corbeau Club Sport
- Platformy pod fotele Plandet
Koła:
- Felgi R8 4x10.5j 18" ET55 + 30mm dystansu
- Opony 225/40 Contisport5 + 245/35 Micheline SuperSport
Docelowo Garson DEEP Racing 18" 11,5j + 12j z jakąś męską oponą
Lista na razie uboga bo mnóstwo rzeczy leży i czeka na montaż
Co do historii, był to początek 2018.
Tak to wyglądało wyglądało przed zakupem, auto latało na 1/4 mili, ogólnie znane w światku s4:
Tutaj już u Tyrkala który zabierał sobie z niej silnik do swojej rs4 limo:
W końcu u mnie:
Z racji że szukałem silnika, zamiast niego kupiłem całego dawcę po dzwonie w przód, oh shit. i tak zaczęła się większa zajawa:
Potem kolejny dawca XD
Generalnie zamysł na auto był z początku prosty. Zdobyć silnik, uszczelnić, ogarnąć to co trzeba i k04 Rs4 żeby jakieś 450km było. Ogarnąć budę, włożyć koło i w dół. Niestety coś się nie udało i wpadły GT28RS które odkupiłem od Tyrkala, w zasadzie to siedziały w tej budzie wcześniej. Potem poszło tylko gorzej. Poprzednie padła dały możliwości pójścia dalej.
Silnik zamknięty, temat na jakiś czas poszedł w kąt. Przeprowadzka, brak miejsca do dalszego działania.
Zamysł jednak jak wspominał trochę się zmienił. Chciałem coś pojebanego. Zamarzyło mi się body RS4 i RWD.
Trochę czasu, poszukiwań i żałowania sobie. Coś tam udało się zanabyć.
Wtedy nadszedł czas by wysłać budę na blacharkę i lakier:
Trochę gotówki później czekając na budę:
Postępy z budą (niestety nie jestem do końca zadowolony z procesu i efektu ale to już inny temat):
Auto postało sobie trochę w podkładzie ale był zgryz co z kolorem, niby od początku miał być ten sam czyli LZ9W, potem jakiś koks custom czarny. Koniec końców wyszło to.
Wycieczka po ciapka:
Ciapek trochę później:
Test fit przednich hebli:
Kombinacje alpejskie:
Pierwsza ocynki od Miśka
Pierwszy wyjazd za próg garażu o własnych siłach - chyba też pakowałem się na wydech.
Po 4 latach z groszami test drive i początek docierania. KURWA ale byłem zajarany, w sumie to co raz bardziej się jaram
Ps. Wydeszek będę robił od nowa bo nie dość że przez V-bandy robi się za nisko to jednak chcę aktywny.
Na ten moment nabijam kilometry, ciągle coś poprawiam i zmieniam, a niebawem wraca do lakierni na obiecane poprawki. Po nich wlatuje cały tylny zawias, heble, ogarnięcie podłogi, ocynki, szpera itd. itp. Na koniec zostanie dopracowanie środka. Pracy jest jeszcze dużo ale cieszę się że projekt ruszył do przodu. No i najważniejsze, strojenie.
Fotki po poskładaniu są jakie są + felgi które po prostu są.
Na dzień dzisiejszy:
S4 B5 buda rok modelowy 2000r.
Mechanika:
- 2.7 bitrubo AGB po pełnym remoncie
- Kute korby Techno 5
- Wał nominał
- Ori tłoki troszkę luźniej spasowane
- Przekładka odprężająca
- Głowice 2.4 ARJ + wałki
- Pokrywy polakierowane w customowy kolor
- cewki TFSI
- Świece rs4
- Kolektor ssący RS4
- Przepustnica RS4
- Y'pipe RS4 tak jak i większość dolotu
- Przepływka RS4 B5 nowa + custom body
- Airbox S6 c5
- Kolektor wydechowy custom by Bizon Garage
- Turbo Ori 2x Garret GT28rs
- Wtryski Bosch 630cc
- wywalony EVAP
- poduszki silnika 034motosport
- zestaw JHM do wybieraka skrzyni + shortshifter
- Lekki zamach TTC
- sprzęgło spiek 4 łopatkowy
- skrzynia FTF
- Zaspawany torsen
- Dolot GTP
- IC Wagner RS4 Evo 2 Comp.
- Poduszki skrzyni Verkline
- Pompa wspom. 3.0 Tdi
- DP 2x3"
- Wydech 3.5" zakończony końcówkami 2x3"
Body:
- Praktycznie pełne body RS4 B5
- błotniki tylne oraz drzwi custom trochę szersze niż rs4
- fabryczny brak relingów po vinie ( te co były to rzeźba z B6)
Zawias:
- Na razie poli w wahaczach ale będą regulowane
- Gwint BC Racing p 20kg t 14kg
- kołyska Verkline
- Zwrotnice alu RS4
Hamulce:
- przód tarcza ori RSQ3 2020 375mm + Akebono Q7 4l pod 375mm, klocki Hawk HPS 5.0
- tył seria polift
Wnętrze:
- Zegary ostatni lift USA
- Gałka zmiany biegów Greddy
- Kierownica Personal Grinta Suede
- Fotele Corbeau Club Sport
- Platformy pod fotele Plandet
Koła:
- Felgi R8 4x10.5j 18" ET55 + 30mm dystansu
- Opony 225/40 Contisport5 + 245/35 Micheline SuperSport
Docelowo Garson DEEP Racing 18" 11,5j + 12j z jakąś męską oponą
Lista na razie uboga bo mnóstwo rzeczy leży i czeka na montaż
Co do historii, był to początek 2018.
Tak to wyglądało wyglądało przed zakupem, auto latało na 1/4 mili, ogólnie znane w światku s4:
Tutaj już u Tyrkala który zabierał sobie z niej silnik do swojej rs4 limo:
W końcu u mnie:
Z racji że szukałem silnika, zamiast niego kupiłem całego dawcę po dzwonie w przód, oh shit. i tak zaczęła się większa zajawa:
Potem kolejny dawca XD
Generalnie zamysł na auto był z początku prosty. Zdobyć silnik, uszczelnić, ogarnąć to co trzeba i k04 Rs4 żeby jakieś 450km było. Ogarnąć budę, włożyć koło i w dół. Niestety coś się nie udało i wpadły GT28RS które odkupiłem od Tyrkala, w zasadzie to siedziały w tej budzie wcześniej. Potem poszło tylko gorzej. Poprzednie padła dały możliwości pójścia dalej.
Silnik zamknięty, temat na jakiś czas poszedł w kąt. Przeprowadzka, brak miejsca do dalszego działania.
Zamysł jednak jak wspominał trochę się zmienił. Chciałem coś pojebanego. Zamarzyło mi się body RS4 i RWD.
Trochę czasu, poszukiwań i żałowania sobie. Coś tam udało się zanabyć.
Wtedy nadszedł czas by wysłać budę na blacharkę i lakier:
Trochę gotówki później czekając na budę:
Postępy z budą (niestety nie jestem do końca zadowolony z procesu i efektu ale to już inny temat):
Auto postało sobie trochę w podkładzie ale był zgryz co z kolorem, niby od początku miał być ten sam czyli LZ9W, potem jakiś koks custom czarny. Koniec końców wyszło to.
Wycieczka po ciapka:
Ciapek trochę później:
Test fit przednich hebli:
Kombinacje alpejskie:
Pierwsza ocynki od Miśka
Pierwszy wyjazd za próg garażu o własnych siłach - chyba też pakowałem się na wydech.
Po 4 latach z groszami test drive i początek docierania. KURWA ale byłem zajarany, w sumie to co raz bardziej się jaram
Ps. Wydeszek będę robił od nowa bo nie dość że przez V-bandy robi się za nisko to jednak chcę aktywny.
Na ten moment nabijam kilometry, ciągle coś poprawiam i zmieniam, a niebawem wraca do lakierni na obiecane poprawki. Po nich wlatuje cały tylny zawias, heble, ogarnięcie podłogi, ocynki, szpera itd. itp. Na koniec zostanie dopracowanie środka. Pracy jest jeszcze dużo ale cieszę się że projekt ruszył do przodu. No i najważniejsze, strojenie.
Fotki po poskładaniu są jakie są + felgi które po prostu są.