Seat Ibiza Cupra ABF
: 24 marca 2017, o 10:45
Witam Wszystkich. Chciałbym Wam przestawić moje oczko w głowie. Zaczęło się od tego, że szukałem auta bardzo długo ze względu na to że kolor musiał być taki który najbardziej pasuje do tego samochodu czyli RUDY :rotfl: no i wiadomo silnik... Nic poza ABF-em mnie nie interesowało. Po długich trudach udało się dorwać maszynę w przyzwoitym stanie blacharskim i lakierniczym, natomiast stan techniczny był nie do końca taki jak sobie wyobrażałem. Ale założenie moje było takie, że auto kupuje i doprowadzam do stanu perfekcyjnego. Samochód został kupiony 21 stycznia 2016 r. Tydzień postał sobie w garażu i od tamtej pory przechodzi reaktywację. Cały czas coś się dłubie i tak czas leci. Kilka zdjęć jak to się po zakupie prezentowało:
Coś o aucie
- Marka: Seat
- Model: Ibiza Cupra
- Rok produkcji: 19.12.1996/ modelowo 1997
- Kolor: S2N Cobre Natural
- Pojemność: 1984
- Moc: 110 KW
- Silnik: ABF
Wyposażenie:
-ABS
-EDS
-2x Airbag
-Imobiliser
-Wspomaganie
-Klimatyzacja
-Półskóra
-Komputer
-Centralny zamek
-El. Szyby
-El. Lusterka
Zaczęło się tak:
To co zostało zrobione:
-Sprzęgło, linka sprzęgła, zimering na wał
-Zregenerowana przekładnia kierownicza + nowy płyn ori ASO
-Wymieniony rozrząd, pompa wody, pasek klinowy, pasek micro, rolka napinacza micro, płyn chłodniczy, zimering na wałku, wale korbowym i wałku pompy oleju, koło pasowe p-py wspomagania
-Kpl. filtrów wraz z nowym olejem Motul 10w40 6100 Synergie+, i wymieniona uszczelka pod chłodnicą oleju
-Zimeringi na półosiach, nowy olej do skrzyni ori ASO
-Poduszki silnika i poduszka skrzyni
-Popychacze hydrauliczne, łańcuch na wałkach, uszczelka pokrywy zaworów, uszczelka kolektora ssącego
-Sworznie wahaczy, tuleje przednie, tuleje tylnie (Leon Cupra), łączniki stabilizatora
-Zawieszenie gwintowane MTS Technik, poduszki+łożyska amortyzatorów przód+tył
-Zabierak dźwigni zmiany biegów, zestaw naprawczy drążka zmiany biegów
-Wywalony stożek i wstawiona oryginalna pucha z wkładką K&N
Możliwe, że o czymś zapomniałem ale zbyt dużo tego było
Później trzeba było trochę pojeździć zobaczyć jak silnik chodzi, a że chodził i chodzi wzorowo no to zaczęły się dalsze prace.
24.04.2016 zostały ogarnięte heble. Nowe tarcze kotwiczne przód i tył. Zaciski wypiaskowane i wymalowane. Nowe tłoczki do zacisków z uszczelnieniami i ślizgi. Tarcze i klocki przód, tył. Łożyska do kół, linki hamulcowe. Wszystko poskładane i efekt końcowy jak dla mnie wyszedł na wielki + :rotfl:
W między czasie cały środek został rozebrany i fotele z kanapą i wykładziną pojechały do prania a reszta czyli słupki z podsufitką pojechały na małe SPA do tapicera.
29.04.2016 Dotarły fele i nowe oponki Toyo R31
5.06.2016 Dojechało trochę drobiazgów a ASO
Później została zrobiona zbieżność i doszły na przód i tył dystanse SUPERSPORT 15mm.
Po 5 miesiącach żmudnego szukania udało się dorwać ori światełka
Następnie auto trafiło do blacharza i tak już się rozstaliśmy na 2 miesiące
W między czasie doszło kilka gadgetów
28.08.2016 Auto wróciło od lakiernika. Zaczęło się piaskowanie, konserwowanie i składanie
12.09.2016 Finał !!! Auto poskładane i odebrane ale to jeszcze nie koniec. Cały środek został do ogarnięcia.
Później nadszedł czas na składanie środka. Auto dostało nowe wygłuszenia i udało mi się dorwać czerwone pasy Wszystkie słupki i podsufitka poszły w czarny materiał i zostały obszyte czerwonymi nićmi. Efekt jaki uzyskał tapicer rozpierd@lił mnie na łopatki.
Potem nadszedł czas na zimowe obuwie i od razu kilka fotek z zimowego klimatu
Radość z jazdy na gwincie w zimie nie trwała zbyt długo i trzeba było coś pomyśleć nad lepszym komfortem więc wpadły amory Bilsteina i springi Vogtlanda i z auta zrobiła się lekka kózka ale za to mogłem śmigać bez problemu nie wadząc o nic
Kilka fotek z zimowej pięknej aury
I jeszcze taki mały dodatek do środka auta
A na obecny sezon wpada takie koło po renowacji z nowymi dekielkami i oponami i niedługo zawias idzie w dół bo jeszcze śmigam na zimowym setupie.
Izolda ma również swój funpage na fejsie więc zapraszam również do polubienia stronki. Pozdr Wszystkim
https://www.facebook.com/Seat-Ibiza-Cup ... 060916395/
Coś o aucie
- Marka: Seat
- Model: Ibiza Cupra
- Rok produkcji: 19.12.1996/ modelowo 1997
- Kolor: S2N Cobre Natural
- Pojemność: 1984
- Moc: 110 KW
- Silnik: ABF
Wyposażenie:
-ABS
-EDS
-2x Airbag
-Imobiliser
-Wspomaganie
-Klimatyzacja
-Półskóra
-Komputer
-Centralny zamek
-El. Szyby
-El. Lusterka
Zaczęło się tak:
To co zostało zrobione:
-Sprzęgło, linka sprzęgła, zimering na wał
-Zregenerowana przekładnia kierownicza + nowy płyn ori ASO
-Wymieniony rozrząd, pompa wody, pasek klinowy, pasek micro, rolka napinacza micro, płyn chłodniczy, zimering na wałku, wale korbowym i wałku pompy oleju, koło pasowe p-py wspomagania
-Kpl. filtrów wraz z nowym olejem Motul 10w40 6100 Synergie+, i wymieniona uszczelka pod chłodnicą oleju
-Zimeringi na półosiach, nowy olej do skrzyni ori ASO
-Poduszki silnika i poduszka skrzyni
-Popychacze hydrauliczne, łańcuch na wałkach, uszczelka pokrywy zaworów, uszczelka kolektora ssącego
-Sworznie wahaczy, tuleje przednie, tuleje tylnie (Leon Cupra), łączniki stabilizatora
-Zawieszenie gwintowane MTS Technik, poduszki+łożyska amortyzatorów przód+tył
-Zabierak dźwigni zmiany biegów, zestaw naprawczy drążka zmiany biegów
-Wywalony stożek i wstawiona oryginalna pucha z wkładką K&N
Możliwe, że o czymś zapomniałem ale zbyt dużo tego było
Później trzeba było trochę pojeździć zobaczyć jak silnik chodzi, a że chodził i chodzi wzorowo no to zaczęły się dalsze prace.
24.04.2016 zostały ogarnięte heble. Nowe tarcze kotwiczne przód i tył. Zaciski wypiaskowane i wymalowane. Nowe tłoczki do zacisków z uszczelnieniami i ślizgi. Tarcze i klocki przód, tył. Łożyska do kół, linki hamulcowe. Wszystko poskładane i efekt końcowy jak dla mnie wyszedł na wielki + :rotfl:
W między czasie cały środek został rozebrany i fotele z kanapą i wykładziną pojechały do prania a reszta czyli słupki z podsufitką pojechały na małe SPA do tapicera.
29.04.2016 Dotarły fele i nowe oponki Toyo R31
5.06.2016 Dojechało trochę drobiazgów a ASO
Później została zrobiona zbieżność i doszły na przód i tył dystanse SUPERSPORT 15mm.
Po 5 miesiącach żmudnego szukania udało się dorwać ori światełka
Następnie auto trafiło do blacharza i tak już się rozstaliśmy na 2 miesiące
W między czasie doszło kilka gadgetów
28.08.2016 Auto wróciło od lakiernika. Zaczęło się piaskowanie, konserwowanie i składanie
12.09.2016 Finał !!! Auto poskładane i odebrane ale to jeszcze nie koniec. Cały środek został do ogarnięcia.
Później nadszedł czas na składanie środka. Auto dostało nowe wygłuszenia i udało mi się dorwać czerwone pasy Wszystkie słupki i podsufitka poszły w czarny materiał i zostały obszyte czerwonymi nićmi. Efekt jaki uzyskał tapicer rozpierd@lił mnie na łopatki.
Potem nadszedł czas na zimowe obuwie i od razu kilka fotek z zimowego klimatu
Radość z jazdy na gwincie w zimie nie trwała zbyt długo i trzeba było coś pomyśleć nad lepszym komfortem więc wpadły amory Bilsteina i springi Vogtlanda i z auta zrobiła się lekka kózka ale za to mogłem śmigać bez problemu nie wadząc o nic
Kilka fotek z zimowej pięknej aury
I jeszcze taki mały dodatek do środka auta
A na obecny sezon wpada takie koło po renowacji z nowymi dekielkami i oponami i niedługo zawias idzie w dół bo jeszcze śmigam na zimowym setupie.
Izolda ma również swój funpage na fejsie więc zapraszam również do polubienia stronki. Pozdr Wszystkim
https://www.facebook.com/Seat-Ibiza-Cup ... 060916395/