Audi 80 B3
: 16 sierpnia 2013, o 19:04
Witam
Temat mojego auta został przekopiowany z forum audi80. Jest dość sporo zdjeć wiec moze sie sługo ładować
Więc po kolei:
04.05.2012
Audi 80 z 1988r pierwotnie silnik 1.8 PM o jakże porażającej mocy 90KM
Kod lakieru "LY3D"
Wyposażenie dodatkowe:
hyyym?:
-ABS czyli Absolutny Brak Systemów
-Radio
-I podgrzewane lusterka
W ubiegłym roku zmienione zostało:
Silnik na ABK + Weber DCHD
-Zawieszenie gwintowane KW
-Szeroka stal 8" i 9"
Obecnie samochód przechodzi remont i kilka nowych modyfikacji:
Rzut oka na gwint
Z tego powodu że moja komora silnika wygladala już beznadziejnie <buu> postanowiłem coś z tym zrobić
Po umyciu:
Wyglądało to troszeczkę lepiej choć i tak efekt nie był zadowalający.
Zaczyna się tu robić pusto:
Kilka poprawek:
Przed:
I po:
Obecnie komora została wyczyszczona i położony został podkład
Przede mną jeszcze sporo pracy, więc temat będzie aktualizowany
13.05.2012
Dziś polakierowałem komorę silnika lakierem akrylowym. Wygląda to tak:
10.06.2012
A wiec kolejna dawka modyfikacji
Przyszedł nowy krótki blok silnika 9A i głowica od KR-a
Blok:
Głowica:
Prace z braku czasu posuwają sie do przodu w bardzo wolnym tempie
30.06.2012
Przybyły nowe graty
świeżo wycięta laserem flansza pod kolektor dolotowy
Stalowa uszczelka pod głowicę :
Nowe śrubki głowicy
i zaczynam skręcanie silnika
Głowica już siedzi, czekam teraz jeszcze tylko na kolektor wydechowy
6.12.2012
Przyszedł mikołaj z kolejna porcją części
Kolektor wydechowy owinięty został bandażem termoizolacyjnym
Przyszedł nowy filtr powietrza i rura dolotowa (70mm)
Powinno wyglądało to tak :
czekam jeszcze tylko na włókno węglowe żebym mógł zrobić ładny dolot (na podstawie tej formy w włókna szklanego) i osłonę termiczną filtra powietrza
W miedzyczasie pękł wał !!
2013-06-22, 11:57[/i] ][/size]
A wracając do tematu silnika. Po przekręceniu panewki okazało sie na szlifierni że powodem tego był pęknięty wał. Większość osób pewnie poszukałoby nowego silnika ale ja zrobiłem inaczej. Rozebrałem silnik kupiłem nowy wał i oddałem silnik na regeneracje:
- Honowanie gładzi cylindrów
- Honowanie stóp korbowodów
- Homologacja stopy głównej wału
- Splanowałem jeszcze głowice przy okazji o 0.20 (sprawdzona szczelność itp)
- Polerowanie wału
Wszystko pomierzone wywarzane itp
wymienione wszystkie uszczelniacze i inne drobne pierdoły
- Nowe panewki kolbenschmidt std na stopy głowne i sputerowe na korby
- Nowe pierścienie tłokowe Goetze
Blok:
Głowica:
I złożona całość
Silnik odpalony. Cyka jak szwajcarski zegarek. Teraz pozostało poskładanie reszty i można docierac powolutku
Zmieniłem rozrusznik na wysokoobrotowy z A4
Po lewej mój stary 0.9KW a po prawej wysokoobrotowy 1.1KW
Kupiłem 12calowy wentylator (12V 80W)
A tak zmontowane
7.08.2013
Dziś przeprowadzony został test drogowy. Niestety nie ma zbieżności i niemożna wycelować sobie dobrze w drogę wiec muszę na dniach to ogarnąć
Poza tym całkiem ładnie sobie chodzi troszke czasem przykopci ale po wypłukaniu i zmianie oleju powinno byc ok.
Temat mojego auta został przekopiowany z forum audi80. Jest dość sporo zdjeć wiec moze sie sługo ładować
Więc po kolei:
04.05.2012
Audi 80 z 1988r pierwotnie silnik 1.8 PM o jakże porażającej mocy 90KM
Kod lakieru "LY3D"
Wyposażenie dodatkowe:
hyyym?:
-ABS czyli Absolutny Brak Systemów
-Radio
-I podgrzewane lusterka
W ubiegłym roku zmienione zostało:
Silnik na ABK + Weber DCHD
-Zawieszenie gwintowane KW
-Szeroka stal 8" i 9"
Obecnie samochód przechodzi remont i kilka nowych modyfikacji:
Rzut oka na gwint
Z tego powodu że moja komora silnika wygladala już beznadziejnie <buu> postanowiłem coś z tym zrobić
Po umyciu:
Wyglądało to troszeczkę lepiej choć i tak efekt nie był zadowalający.
Zaczyna się tu robić pusto:
Kilka poprawek:
Przed:
I po:
Obecnie komora została wyczyszczona i położony został podkład
Przede mną jeszcze sporo pracy, więc temat będzie aktualizowany
13.05.2012
Dziś polakierowałem komorę silnika lakierem akrylowym. Wygląda to tak:
10.06.2012
A wiec kolejna dawka modyfikacji
Przyszedł nowy krótki blok silnika 9A i głowica od KR-a
Blok:
Głowica:
Prace z braku czasu posuwają sie do przodu w bardzo wolnym tempie
30.06.2012
Przybyły nowe graty
świeżo wycięta laserem flansza pod kolektor dolotowy
Stalowa uszczelka pod głowicę :
Nowe śrubki głowicy
i zaczynam skręcanie silnika
Głowica już siedzi, czekam teraz jeszcze tylko na kolektor wydechowy
6.12.2012
Przyszedł mikołaj z kolejna porcją części
Kolektor wydechowy owinięty został bandażem termoizolacyjnym
Przyszedł nowy filtr powietrza i rura dolotowa (70mm)
Powinno wyglądało to tak :
czekam jeszcze tylko na włókno węglowe żebym mógł zrobić ładny dolot (na podstawie tej formy w włókna szklanego) i osłonę termiczną filtra powietrza
W miedzyczasie pękł wał !!
2013-06-22, 11:57[/i] ][/size]
A wracając do tematu silnika. Po przekręceniu panewki okazało sie na szlifierni że powodem tego był pęknięty wał. Większość osób pewnie poszukałoby nowego silnika ale ja zrobiłem inaczej. Rozebrałem silnik kupiłem nowy wał i oddałem silnik na regeneracje:
- Honowanie gładzi cylindrów
- Honowanie stóp korbowodów
- Homologacja stopy głównej wału
- Splanowałem jeszcze głowice przy okazji o 0.20 (sprawdzona szczelność itp)
- Polerowanie wału
Wszystko pomierzone wywarzane itp
wymienione wszystkie uszczelniacze i inne drobne pierdoły
- Nowe panewki kolbenschmidt std na stopy głowne i sputerowe na korby
- Nowe pierścienie tłokowe Goetze
Blok:
Głowica:
I złożona całość
Silnik odpalony. Cyka jak szwajcarski zegarek. Teraz pozostało poskładanie reszty i można docierac powolutku
Zmieniłem rozrusznik na wysokoobrotowy z A4
Po lewej mój stary 0.9KW a po prawej wysokoobrotowy 1.1KW
Kupiłem 12calowy wentylator (12V 80W)
A tak zmontowane
7.08.2013
Dziś przeprowadzony został test drogowy. Niestety nie ma zbieżności i niemożna wycelować sobie dobrze w drogę wiec muszę na dniach to ogarnąć
Poza tym całkiem ładnie sobie chodzi troszke czasem przykopci ale po wypłukaniu i zmianie oleju powinno byc ok.