Cóż, pierwszy post po przywitaniu się, to trzeba coś walnąć Długa lektura, przeklejona z analogicznego wątku na Polo Klub Polska.
Silnik: 1.3 3F
Moc: nigdy tak do końca nie sprawdzana, więc trudno powiedzieć.
Kolor: LA3A MarsRot
Data zjazdu z linii montażowej: 11 marca 1982
Przebieg: 254kkm w dniu zakupu
Koła i opony:
Było:
jakiś szrot na stali
BBS G40
Nankang 175/60/13
Jest:
RSL Mohag 13' 7j et26, pseudopolerowany rant, roto w kolorze nadwozia
Nankang 175/60/13
Plan:
felga 14 cali, trwają poszukiwania
Zawieszenie:
Było:
springi -40/-40
Jest:
amortyzatory i sprężyny ST Suspensions -60/-40, tył lekko podniesiony bo opona ocierała o rant
poszerzenie rozstawu tylnych kół o 1 cm na stronę dzięki dystansom pod piastę od Ko Zacka
Plan:
przód: gewinde lub kit z Golfa mk1 na zaadoptowanych zwrotnicach z powyższego
tył: gewinde z Golfa mk1
Układ hamulcowy:
Było:
seria na pompie starego typu z czujnikiem stopu w pompie
Jest:
pompa i serwo ze Szczura, krańcówka przy zespole pedałów (genderów...?)
nowe przewody miedziane
elastyczne przewody w oplocie Black Diamond
korektory siły hamowania
przód: zaciski VWII po regeneracji, pomalowane proszkowo w czerwony, nowe tarcze Mikoda GT Red i klocki Mikoda
tył: zaciski Bora/Golf mk4 po regeneracji, pomalowane proszkowo w czerwony, nowe tarcze Mikoda GT Red i klocki Textar
Plan:
przód: swap na tarczę 259mm
Wnętrze w szczegółach:
Było:
czarna deska, fotele w czarną szachownicę (na linii montażowej)
Jest:
brązowe wnętrze
brązowe fotele, kierowcy z regulacją wysokości
siłowniki maski
prędkościomierz z obrotomierzem
Fisher box na kasety
radio VW Beta
Plan:
????
Wygląd zewnętrzny w szczegółach
Jest:
front derby w składzie: używana listwa i grill, nowe ori lampy Hella
lakier po zabiegu glinkowania i użycia cleanera, oraz wosk
listwy boczne na wysokości rantu tuż pod klamką
Plan:
????
Aktualne bolączki wymagające pogłaskania
brak hamulca postojowego, zdjęte już wymiary by zamówić customową, pasującą do układu hamulcowego
rozrusznik do regeneracji
alternator do regeneracji
wymiana rozrządu, pompy wody
generalna blacharka, zaspawanie niepotrzebnych otworów pozostałych po ogarnięciu cleanlooka, lakierowanie całej budy
szyberdach... Tu nie wiem, co wykombinować. Faltdach to wycięcie środkowego wzmocnienia dachu, co osłabia konstrukcję...
Planowane zmiany:
swap na g40 w dalszej perspektywie
czarno-czerwone wnętrze, stołki z Corrado, licznik z obrotomierzem
rozpórka przód, góra, może też na dole, rozpórka na tył
4x VDO: ładowanie i pobór prądu aku, ciśnienie i temperatura oleju (nie wiem jeszcze gdzie to wcisnę, może w tunel)
przyzwoite Car Audio
clean look pod maską, pokrywa na szerokość na aku, nagrzewnicę i bezpieczniki
Cóż, jak widać, moje plany trochę odbiegają od zamysłów poprzedniego właściciela, niemniej jednak weźcie pod uwagę fakt, że inny właściciel, to inna wizja samochodu. Jeden klasyk mi już wystarczy, vide Garbus
Czas na parę fotek:
19.04.15 - wymiana sprzęgła
Auto odebrane od mechesa, ale co krok to kwiatek:
-wiatrak się nie włącza, i temperatura niebezpiecznie rośnie
-cieknie spod obudowy termostatu
-oleju jest stanowczo za dużo.
Potwierdzone zostało, że silnik to jednak 3f.
Namierzona została też usterka wiatraka, mechanik wyjmując skrzynię prawdopodobnie zawadził o wiatrak i obudowę termostatu, co spowodowało, że kostka się upierdzieliła, a spod termostatu cieknie. Dobrze chociaż że mam parę części ze Szczura i białasa.
8.05.15 - Majówka
Majówka przebiegła całkiem spokojnie, chcąc wypocząć, po prostu jeździliśmy tu i tam. Odwiedziliśmy Kopiec Kościuszki, a także domek letniskowy moich rodziców. Nie obyło się bez strat, ponieważ listwa na maskę, uzupełniająca front, po prostu odpadła...
Wracając do silnika, sprawdziłem rozrząd i jest ustawiony ładnie na znakach, rozebrałem przepływkę, okazało się, że obudowa filtra powietrza miała ponawiercane otwory od spodu(!), niemniej jednak, nie uważam, by to miało wpływ na osiągi silnika. Zalepiłem otwory pałertejpem, i jak na razie spokój. Co do samej przepływki, to nie jestem pewien, ściażki wyglądają okej, ale sami oceńcie, nie bardzo wiem, czego mam się spodziewać.
9.05.15 - Kolejne fanty
Udało się zebrać kilka części w jednym miejscu, to też i wrzucam
Znaczki 8v, nie wiem jeszcze, który założyć, ale raczej ten prostokątny wpadnie. Z ciekawszych fantów: licznik z obrotkiem, poszerzenia pod piastę tylnej osi od Ko Zacka, korektory siły hamowania z Seata chyba, zestawy montażowe zacisków, aluminiowa pokrywa zaworów sprowadzana z DE, no i rarytasik: nowe (!) oryginalne (!) lampy Hella, które komuś przeleżały na półce kilkanaście, kilkadziesiąt lat! I to 20 kilometrów od mojego miejsca zamieszkania.
11.05.15 - Paczka!
Grill z niemcowni, jeszcze zapakowany
24.05.15 - Spot PKP w Bonarka City Center
Jak co niedzielę, mieliśmy spot w Krakowie, a że było jeszcze nieco chłodnawo, to spotkaliśmy się na parkingu podziemnym w Bonarce. Obecni byli Kubrick, Franz, Darek i Prezes_Kołodziej.
25.05 - 04.06.15 - Przygotowania na Zlot
Rozbiórka zaczęła się w poniedziałek, wyleciała przepustnica, przepływomierz, pompa z serwem, pedały, zawieszenie, półosie oraz przewody hamulcowe. Udało się w końcu położyć większą część przewodów hamulcowych, razem z korektorem siły hamowania.
Widać także, w jakim stanie były szczęki jednego z hamulców, jeden z klocków na przodzie też praktycznie nie istniał.
Położyłem kolejne przewody, do tyłu, a także zacząłem składać zawieszenie.
Przyszły mi także przewody elastyczne w oplocie, całkiem fajna rzecz, nie obyło się jednak bez zgrzytu, na szybkości potrzebowałem kupić śruby przelotowe do tylnych zacisków, na szczęście Fox poratował. Z pomocą znajomego, który wymienił mi łożysko w jednej z kolumn, oraz pomógł składać auto na godziny przed wyjazdem, udało się pojechać na zlot
Zamontowane zostały: nowe przewody hamulcowe sztywne oraz elastyczne w oplocie, regenerowane zaciski VWII z przodu oraz z bory/golfa mk4 z tyłu, tarcze Mikoda GT Red, klocki Textar i Mikoda, korektory siły hamowania, tłumik układu kierowniczego, zawias ST Suspension -60/-40 zbity na -50, elementy zawieszenia zostały wymienione na nowe bądź wypiaskowane i pomalowane, a także kółka RSL Mohag od Kondzia, z pseudopolerowanym rantem i rotorem w kolor, obute w Nankangi 175/60/13
Auto fajnie usiadło, co można zobaczyć na zdjęciach
4.06-7.06.15 - Zlot w Ślesinie
Ślesin, Ślesin i po Ślesinie. Zabawa przednia, czekam na następny zlot z Polo Klub Polska
Auto udało się skończyć na godziny przed planowanym wyjazdem, głównie dzięki pomocy Michał Ghany i jego MGHGarage. Na chwilę obecną Derbiak ma nieco wyższy tyłek, jako że tylne zawieszenie okazało się być nieco za miękkie, i opona ocierała o rant nadkola, jest już sposób by to ogarnąć
21.06.15 - Spot PKP pod Kraków Plaza
Kolejny spot, trochę mało polówek, ale parę osób przyjechało dupowozami. Obecni: Franz, Prezes_Kołodziej, Kaśka i Kubrick
Przy okazji, Derbiak w końcu został przerejestrowany
8.07 - 9.07.15 - Działamy z frontem Derby
Jak parę osób wie, na zlocie odebrałem maskę z listą do frontu Derby, mam więc już kompletny ładny przód Czas więc coś podziałać, podjechałem do kumpla, który mi okleił maskę na czarny połysk, następnego dnia założyłem grill i nowe lampy. Przykleiłem też listwę. Maska się odróżnia, ponieważ nie miałem jak zamocować tej listwy do starej maski, a skoro by się owa maska odróżniała, to czemu by nie? Rozwiązanie tymczasowe, i nawet mi siadło.
10.07.15 - Myślenickie Klasyki Nocą
Mała wycieczka do Myślenic na spotkanie z innymi właścicielami klasyków. Po powrocie spotkaliśmy z Frankiem naszego znajomego z Krakowskich Klasyków Nocą, niejakiego Dzidzię od Jetty mk1.
11.07.15 - Wash It Day: KKN i Kuro Detailing
Czas nastąpił na choć lekką poprawę zewnętrznego wizerunku auta, tym razem, pod tytułem lakier. W ruch poszła piana aktywna, szampon, glinka, cleaner, ultimate compound i wosk. Auto teraz prezentuje się nieco lepiej
5.08.15 - Naprawa ramek reflektorów
Zebrałem się w końcu, aby podjechać do MGHgarage. Chciałem pospawać ramki reflektorów w pasie przednim, które kiedyś zostały nacięte, by przeprowadzić parę kabelków. Michał ramki pospawał, oczyścił i prysnął podkładem. W końcu lampy się (tak bardzo) nie trzęsą!
Zostały też założone gumy wydechów, ale niestety nie zrobiłem fotek....
15.08.15 - Wiązka elektryczna pod deską
Wymiana starej wiązki elektrycznej u Bruczyka. Zamontowana była rzeźba z 2f, i to grubo porzeźbiona. Bardzo gruba rzeźba, cieszę się, że mi się to nie zwarło, nie zapaliło... W końcu oryginalne przełączniki działają, pozycja mi się świeci wtedy kiedy powinna, stop też jest, wsteczny zatrybi, jak się wymieni czujnik w skrzyni.
Na dniach wrzucę fotki z poskładanego tymczasowo wnętrza, gdzie jest już oryginalny przełącznik migaczy i wycieraczek, trzeba jeszcze do końca ogarnąć kabelkologię, radio, i założyć kieszenie pod deskę.
16.08.2015 - Spot PKP
Cotygodniowy spot PKP w Krakowie. Zawitał nowy kolega Arek ze swoim Foxem. Podobno od stycznia zrobił nim 50.000 km co jest naprawdę ogromnym przebiegiem, zwłaszcza, że ma podobno cięte sprężyny...
[86c] Garbate Derby '82
Plany ciągle się zmieniają, myślę nad nimi, wpadam na coś nowego, z innego rezygnuję, taka trochę ewolucja moje pomysłu na to auto
Auto jest rzadkie, często mylone z Jettą, nie chcę go jednak psuć jakimś agrotuningiem. Po prostu testuję pewne rozwiązania
Auto jest rzadkie, często mylone z Jettą, nie chcę go jednak psuć jakimś agrotuningiem. Po prostu testuję pewne rozwiązania
Było: 1302 '71, Polo 86c '87, Polo 6n '97
Jest: 1302 '71, Derby 86c '82, Accord CG9 '00, Golf mkIII
Jest: 1302 '71, Derby 86c '82, Accord CG9 '00, Golf mkIII