Golf kupiony w Niemczech w sierpniu 2007 jako odtuningowana i troszkę zaniedbana seria. Prace nad autem trwają od września 2007 z różnymi przerwami.
MODEL: mk4 3D GTI Exclusive
SILNIK: 1.8T ARZ
MOC: 150KM w serii, obecnie 367KM, 458Nm
KOLOR: Black Magic z Golfa 20jahre , kod LC9Z
MODY POD MASKĄ
obecny setup to : turbosprężarka TD05 z Lancer'a Evo X GSR,wałki ADR, DV Turbosmart,wtryski 440cc przy 3 bar, 4-barowy FPR, kolektor wydechowy baran DIGITUN , FMIC APEXI "chinol", przepływka 3",filtr suchy Fujita, dolot DIGITUN, tip DIGITUN, Liqui Moly 10w60,świece NGK, oil catch tank Properfekt,termostat NEUSPEED,N75 z S2,cewki TFSI. Wydech : downpipe 3" DIGITUN , przelot 2.5" custom, tłumik końcowy custom, końcówka wydechu schowana. Zestrojony przez GTO - Digitun.PL. Olej w skrzyni biegów Motul + Liqui Moly. Skrzynia ENJ.
Zakupione auto legitymowało się mocą 194PS, program był robiony w Niemczech. Ta moc na chwilę wystarczyła i zapadła decyzja o wymianie turbinki K03s na K04-023. Udało mi się zakupić hybrydę z wirnikami RS6. Montaż nowego turbo wymusił także instalację FMIC, wtrysków 380cc, zmianę dolotu na ten z TT 225PS oraz przelotowego wydechu 2.5" z downpipe 3".
Tu auto legitymowało się mocą 280KM.
Ciągle było mało , nadszedł czas na ATP GTRS Eliminator - tu było ~313KM. Ale że ta turbina to nieudana konstrukcja to nadszedł czas na :
Turbo z Evo X, TD05h-152G6-12T wersja na japonię :
tytanowe wirniki , twinscroll. Wstaje idealnie i boost do odcinki.
ZAWIESZENIE
Auto przyjechało na gwincie Supersport'a , na moc 190KM to wystarczało, ale po wsadzeniu większej suszarki , podczas przyspieszania z autem działy się dziwne rzeczy. Nadszedł czas na zawieszenie z prawdziwego zdarzenia :
gwint KW V1 Inox Line , skręcony praktycznie na max. Większa gleba wymusiła montaż stabilizatora przedniego firmy FK oraz łączników stabilizatora FK - seryjny tarł o półośki, stabilizator tył NEUSPEED.
Golf to wersja GTI Exclusive czyli posiada : system ABS, elektr. blokada mech. różn. EDS, regul napędu ASR, ukł. stab. ESP
UKLAD HAMULCOWY
Zaciski 4 tłoczki Porsche 911 i tarcze 312mm przód , tył z Audi S3 256mm. Przewody Goodridge w oplocie.
KOŁA
Lato :
BBS LM 8,5x19" oraz 10x19" , 215/35/19 i 225/35/19
Zima :
BBS CH SatinBlack 8.5x19" , 215/35/19
NADWOZIE OEM+
- karbonowa maska,
- karbonowe obudowy lusterek,
- karbonowy daszek na tyle,
- pakiet 25 Jahre (progi i zderzaki),
- reflektory z wersji 25 Jahre,
- znaczki GTI z wersji USA 25 Jahre
- zderzaki w kolorze nadwozia,
- lampy z tyłu Hella R32 US,
- blendy kierunków Wolfsburg Edition,
- listwy drzwi w kolorze,
- przebudowana klapa: usunięta wycieraczka, spryskiwacz. Czarny znaczek VW, znaczki GTI z wersji USA 25 Jahre.
- małe lusterko kierowcy z wersji japońskiej. Obecnie jest zachowana symetria.
WNĘTRZE
- kierownica R32,
- dekory R32,
- kratki R32,
- zegary i lampka z PASSATA W8,
- fotele i kanapa RECARO,
- gałka zmiany biegów z wersji 25 Jahre
- kremowa podsufitka,
- podstopnica oraz pedały Audi TT,
- elektryczne szyby i lusterka,
- turbotimer Autogauge,
AUDIO
W zasadzie brak Brzęczy raz za czas Sony XAV-65 poprzez głośniki PYLE.
FOTY
BBS CH :
Foty ze starego albumu :