Teraz jest 29 marca 2024, o 00:16

VW Polo 86c G40 forteller

Avatar użytkownika
 
Posty: 74
Dołączył(a): 26 lipca 2015, o 00:14
Auto: Polo 86c G40 & Polo 86c2f ABU & Polo 9N3 GTI
GaduGadu: 2232179

VW Polo 86c G40 forteller

Post przez forteller » 15 marca 2017, o 13:33

Zgodnie z zapowiedzią, tworzę temat. Trochę z nadmiaru wolnego czasu w nowej pracy :)

Polo jest przygotowywane od kilku lat, ale na przestrzeni ostatnich dwóch miesięcy zmieniło się najwięcej w stronę spełnienia moich "dziecięcych marzeń" - jeżdżącego 86c G40 :) Na dzień dzisiejszy (15 marca 2017) Polo jest jeżdżące, ale brakuje piątego biegu (wybierak), no i takiego drobnego szczegółu jak wydech :)

Postaram się aktualizować na bieżąco!

Garstka suchych faktów:
  • Model: Polo 86c Fancy
  • Data produkcji: 6.05.1988
  • Data zakupu: 19.12.2013
  • Data swapu na G40: 28.02.2017
  • Przebieg przy zakupie: 81394km
  • Przebieg przy swapie na G40: 84509km
  • Motorownia:
    • pojemność: 1272cm3
    • oznaczenie: NZ -> PY
    • moc: 54KM -> 147KM
    • skrzynia: 4-biegowa AKY -> 5-biegowa ATV
    • V-Max: 160km/h (GPS) -> 224km/h (GPS)
    • 0-100: 12,5s -> <6,6s
  • Wydech:
    • Kolektor wydechowy rurowy
    • Jeden tłumik końcowy
    • fi50mm
  • Zawias:
    • Tłumik drgań skrętnych
    • Seria -> AP -60/50mm
  • Nadwozie:
    • Seria -> Stylizacja na wersję GT G40:
      • Czarne zderzaki, nakładki nadkoli i progów
      • Grill z czerwonym paskiem i emblematem G40
      • Emblemat GT na klapie bagażnika
    • kolor: Tornado Red LY3D
    • 4x 13x5,5J + Semperit Top-Life 2 155/70/13 -> 4x OZ Ruote 14x7J ET25 + Continental ContiSportContact 3 195/40/14
  • Wnętrze:
    • Licznik z obrotomierzem i elektronicznym zegarkiem
    • Fisherbox na kasety
    • Wskaźniki ciśnienia doładowania, temperatury i ciśnienia oleju
    • Fotele kubełkowe Recaro
    • Ramka licznika z wersji GT z czerwoną ramką
    • Dywaniki Votex
    • Dywan w bagażniku z filcowym wygłuszeniem
    • Uchylna rączka pasażera z Golf mk2
    • Wygłuszone drzwi, podłoga, nadkola
    • Licznik z obrotomierzem i elektronicznym zegarkiem
  • Audio:
    • brak radia
    • oryginalny, 30-letni głośnik na konsoli środkowej. Gra i buczy.

Wyposażenie:
  • X4A: kraj sprzedaży auta Austria
  • 1AB: wspomaganie hamulców
  • 5J1: tył spoiler
  • 4KC: wszystkie boczne szyby zielone
  • 4GF: szyba przednia zielona
  • 3NB: tylna kanapa składana
  • 1MB: 3-ramienna kierownica
  • 8J1: wskaźnik ręcznego/niskiego poziomu płynu hamulcowego
  • 8M1: wycieraczka tylna czasowa ze spryskiwaczem
  • 8BG: podwójne reflektory dla ruchu lewostronnego
  • 8EB: podwójne reflektory, dla ruchu prawostronnego
  • 3D1: konsola środkowa
  • 1TB: odpowietrznik zbiornika paliwa z zaworem linii wagi i wąż odpowietrzający PVC

Pierwotne plany (w odpowiedniej kolejności):
  • Odejście od wersji Fancy [zrobione]
  • Felunek [zrobione]
  • Drobną glebę (zła gleba boli przez całe życie) [zrobione]
  • Wymianę hamulców [w trakcie]
  • G40 [zrobione]
  • Gdzieś po drodze siadłyby kubły Recaro [zrobione]

Zdjęcia
  • 21.06.2017: Nysa i Ślesin 2017
    ObrazekObrazek
  • 16.05.2017: Przepustnica i dekiel
    ObrazekObrazekObrazekObrazek
  • 22.04.2017: Rozpoczęcie sezonu KKN 2017
    Obrazek Obrazek
  • 31.03.2017: Gleba, podkładki pod klamki
    Obrazek Obrazek Obrazek
  • 13.03.2017: spy foto!
    Obrazek
  • 30.07.2016: Grill G40, nowe fotele
    Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
  • 2.03.2016: Nowe kółka
    Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
  • 25.07.2015: Montaż znaczków GT
    Obrazek Obrazek Obrazek
  • 14.12.2014: Po montażu czarnego pakietu plastików
    Obrazek Obrazek Obrazek
  • 10.12.2014: Montaż czarnych zderzaków
    Obrazek Obrazek Obrazek
  • 13.09.2014: Przejażdżka do Mielca:
    Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
  • 23.08.2014: Po malowaniu, montowanie wygłuszenia maski i wnętrza:
    Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
  • 08.06.2014: Po blacharce:
    Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
  • 24.05.2014: Przed naprawami blacharskimi
    Obrazek Obrazek
  • 20.12.2013: Po zakupie
    Obrazek Obrazek

Chciałbym serdecznie podziękować Michałowi za wciągnięcie w temat, wiedzę, poświęcony czas, cierpliwość i wiele innych rzeczy. Gdyby nie @Fox, ten samochód nigdy nie zostałby przeze mnie nawet kupiony, nie mówiąc o jakimkolwiek doprowadzeniu do obecnego stanu. Ja z kolei jeździłbym Tico w gazie i byłbym jeszcze bardziej motoryzacyjnym leszczem niż obecnie :D
Ostatnio edytowano 13 września 2017, o 20:14 przez forteller, łącznie edytowano 13 razy
Jednak nie odpisuję na Gadu!

Avatar użytkownika
 
Posty: 2286
Dołączył(a): 5 stycznia 2010, o 09:55
Lokalizacja: Kalwaria Z.
GaduGadu: 1575204

Re: VW Polo 86c G40 forteller

Post przez matash » 16 marca 2017, o 08:22

duzo pracy wlozone, jestem ciekawy jak to bedzie jezdzic :D
tuning muss sein!

Wake up the voiceless! Wake up the revolution!

Avatar użytkownika
 
Posty: 504
Dołączył(a): 6 stycznia 2010, o 15:19

Re: VW Polo 86c G40 forteller

Post przez kyfy » 16 marca 2017, o 09:26

wreszcie coś fajnego po maską ;)
Corrado

Avatar użytkownika
 
Posty: 107
Dołączył(a): 16 sierpnia 2010, o 21:37
Auto: mk1 cabrio & corrado G60 US
GaduGadu: 3331080

Re: VW Polo 86c G40 forteller

Post przez kamilzx » 16 marca 2017, o 10:29

kurde to przy tej wadze musi latać ;)

Avatar użytkownika
 
Posty: 74
Dołączył(a): 26 lipca 2015, o 00:14
Auto: Polo 86c G40 & Polo 86c2f ABU & Polo 9N3 GTI
GaduGadu: 2232179

Re: VW Polo 86c G40 forteller

Post przez forteller » 16 marca 2017, o 18:58

Latało latało, ale póki co jeszcze nie lata ;) Silnik jest po remoncie, także następne kilka tysięcy kilometrów będę dziadkował do 3000RPM i pilnował się, by boost nie był dodatni :)

Dzisiaj z classic parts dotarł taki pocieszny detal:
Obrazek

Planuję wnętrze literek GT pomalować na czerwono tak jak jest to zrobione na znaczku na klapie :)
Jednak nie odpisuję na Gadu!

Avatar użytkownika
 
Posty: 73
Dołączył(a): 21 lutego 2015, o 20:48
Lokalizacja: Łącko
Auto: VW Polo 86c Coupe 1.6 16V / Bora 2.3VR5 AQN/ Polo 6N2 GTI 1.6 16V

Re: VW Polo 86c G40 forteller

Post przez adamrychu » 17 marca 2017, o 23:08

Piękna sztuka :D serce się cieszy kiedy widzę takie projekty 86c

Avatar użytkownika
 
Posty: 74
Dołączył(a): 26 lipca 2015, o 00:14
Auto: Polo 86c G40 & Polo 86c2f ABU & Polo 9N3 GTI
GaduGadu: 2232179

Re: VW Polo 86c G40 forteller

Post przez forteller » 22 marca 2017, o 23:54

adamrychu napisał(a):Piękna sztuka :D serce się cieszy kiedy widzę takie projekty 86c

Miło się czyta takie komentarze ;)

Polo jeździ od soboty i dociera się spokojnie. Tutaj można obejrzeć filmik jak brzmi i jeździ:
https://www.dropbox.com/s/ugzn958l0dqwy ... 9.mp4?dl=0
Dla tych którzy niekoniecznie chcą oglądać, mogę powiedzieć że brzmi trochę... wsiursko :D Radości jednak sprawia tyle, że rekompensuje to z nawiązką, a wydech będę jeszcze poprawiał :)
Jednak nie odpisuję na Gadu!

Avatar użytkownika
 
Posty: 1322
Dołączył(a): 25 marca 2011, o 00:05
Lokalizacja: Borzęta
Auto: VW GOLF MKII 1986

Re: VW Polo 86c G40 forteller

Post przez 8_-Misiek-_8 » 23 marca 2017, o 20:06

Wiadomo, że ciężko ocenić realny dźwięk słuchając na słuchawkach, nie mniej nie nazwałbym go wsiurskim :)

Avatar użytkownika
 
Posty: 74
Dołączył(a): 26 lipca 2015, o 00:14
Auto: Polo 86c G40 & Polo 86c2f ABU & Polo 9N3 GTI
GaduGadu: 2232179

Re: VW Polo 86c G40 forteller

Post przez forteller » 23 marca 2017, o 20:08

Jest głośno i moim zdaniem odpustowo. Ma to swój być może rajdowy urok, ale w ogóle na przykład nie słychać kompresora :-) będę z tym walczył, na razie jest tylko jeden tłumik.

Sent from my E5823 using Tapatalk
Jednak nie odpisuję na Gadu!

Avatar użytkownika
 
Posty: 74
Dołączył(a): 26 lipca 2015, o 00:14
Auto: Polo 86c G40 & Polo 86c2f ABU & Polo 9N3 GTI
GaduGadu: 2232179

Re: VW Polo 86c G40 forteller

Post przez forteller » 1 kwietnia 2017, o 00:05

Pragnę przedstawić Państwu, oto... Gleba*!
Obrazek Obrazek
Obrazek
Gleba jest nieprzesadzona, jest dokładnie taka jak ją lubię :) Auto i tak przypomina jak jest wysoko na niektórych progach i nie pozwala na wjazd do garażu w domu rodzinnym. Ktoś mógłby powiedzieć, że próbuję się tłumaczyć, ale nie leży mi mocniejsza Gleba w samochodzie i basta :)

Z Glebą jest też historia, ponieważ okazuje się, że wymiana zawiasu w 29-letnim samochodzie, gdzie prawie nikt nic nie ruszał jest dość karkołomnym zadaniem. Paradoksalnie to "prawie" spowodowało najwięcej problemów - wymieniony 100 lat temu amortyzator był tak wbity w MacPersona, że skończyło się wymianą całej kolumny. Z tyłu z kolei podkładki które są między odbojem a gumą wygniły do tego stopnia, że gdy w końcu udało mi się je wydobyć, nic z nich nie zostało.

Są zdjęcia, jest historia. Napisałem posta. Brawo ja ;)

*Gleba to AP -60/50

PS. Zamontowałem podkładki pod klamki. I zaślepkę pod antenę nawet. Normalnych śrub do kół jednak jeszcze nie ogarnąłem ;)
Jednak nie odpisuję na Gadu!

Następna strona

Powrót do Aktualne projekty

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości