taki tam golf 3...
Napisane: 12 kwietnia 2010, o 21:20
Zacznę od końca Na tą chwilę auto wygląda tak:
tak prezentowało się jesienią 2009
________________________________________________________________________
Sesje (takie troszkę lepsze fotki)
ostatnia z sesji mojego auta - "jesień 2008"
27.07.08
z dn. 03.06.08
06.04.08
________________________________________________________________________
Kilka filmików "jak sobie radzi auto i właściciel":
http://www.youtube.com/watch?v=mJbXWHILC94
http://www.youtube.com/watch?v=qX8flDbqaPU
http://www.youtube.com/watch?v=4NhdW-EqCbw
http://www.youtube.com/watch?v=8HJxyLBEMAE
http://www.youtube.com/watch?v=WqMXW0KMMdI
http://www.youtube.com/watch?v=gmz1hIaxTFo
________________________________________________________________________
HISTORIA
Na początek historia moich golfów:
Pierwszy z nich został sprowadzony z niemiec przez mojego brata. Wyposażony był w silnik 1.8 AAM, sportowe zawieszenie i 17' felgi dezent. Przez około 2 lata gdy właścicielem był brat auto przeszło kilka zmian i we wrześniu 2007 zakupiłem je w takim stanie:
niestety nie dane było mi się nim nacieszyć, bo jeszcze we wrześniu ktoś zrobił sobie z dupci mojego auta garaż i nie nadawało się już ono niestety do jazdy:
zapadła decyzja: kupuję następnego golfa III i z 2 robię jeden Traf chciał że akurat na allegro pojawił się... błękitny golf III trzy drzwiowy z silnikiem 1.8 AAM w stanie bardzo średnim, ale za to stabilnym (bezwypadkowy ) I tak w moim zyciu pojawił się on:
auto ściągane z niemiec (podobnie jak "pierwsza edycja"). Silnik i wyposażenie takie jak w rozbitym, auta różnił kolor tapicerki oraz szyberdach, którego "pierwszy" nie miał. Rozbitek posłużył jako dawca, tak więc w "nowym" zaszły następujące zmiany:
-swap silnika
-swap skrzyni biegów
-swap układu wydechowego
-swap zawieszenia
-przełożenie przedniej części (tj. zderzak, gril, lampy)
i tak z 2 aut powstały 2 auta stare poszło na sprzedaż, a nowe było początkiem nowej historii. W takim stanie poszedł "pierwszy"
od razu zrobiłem porównanie obu
jakiś miesiąc pojezdziłem takim autem, a poźniej zaczęło się to co wszyscy kochaja - nowe modyfikacje
_________________________________________________________________________
OPIS WSZYSTKICH MODYFIKACJI
LAKIER / BLACHARKA:
- gruntowna odnowa blacharsko - lakiernicza (wiosna 2008)
- kolejna blacharka wiosna 2010 - założona klapa z 3 światłem stop
- kolor auta błękitny
- zaklepane ranty w nadkolach - aby 17' nie obcierały (wiosna 2008)
Pakiet GTI
- grill GTI (maj 2009) wcześniej 2 żeberka bez znaczka, na początku GL
- "szeroki hokej" - oryginał vw (wrzesień 2007)
- lotka od GTI (marzec 2009)
- Progi GTI (marzec 2009)
LAMPY:
-hella clear (a'la mk4) wraz z żarówkami (od postojówek) typu "blue crystal" (jesień 2007)
-migacze i halogeny clear (jesień 2007)
-tył początkowo clear dymiony (najpierw decante, później katuning), później HELLA MAGIC COLOURS BLUE, obecnie HELLA RED WHITE (od kwietnia 2009)
-migacze boczne dymione - chwilowo były niebieskie, jednak wróciłem do pierwszej opcji (wrzesień 2007)
SILNIK:
-swap na 1.8 AAM (wrzesień 2007), który został w niemczech "zgrzebany" (niestety brak dokładnych informacji co było zrobione). Wykres z hamowni prezentuje się następująco (moc na kołach 17'):
-wkładka filtru powietrza k&n (jesień 2008) http://www.knfilters.com/search/product ... od=33-2069
+12HP +14NM i +5 do odporności na magię
-dolot Bonrath z nierdzewki - wiosna 2010
-wygłuszenie maski z gti tdi (kwiecień 2009)
przyspieszenie
http://www.youtube.com/watch?v=lZ8OQclIx0o
WYDECH:
ogólnie kompletny układ wydechowy sygnowany przez REMUSA (wrzesień 2007)
-tłumik wyliczony na ten silnik /2 końcówki "prostokątne" 92x78 mm
-strumienica
ZAWIESZENIE:
- H&R "Cup Kit Sport Suspension Kit" -60/-40 mm (wrzesień 2007)
- dołożony drążek stabilizatora z GTI, niestety w AAM seryjnie brak (wiosna 2010)
- rozpórka stalowa regulowana OMP (wiosna 2010)
HAMULCE:
-tył seria, przód przerobiony ze zwykłych tarcz na wentylowane
KOŁA:
- DEZENT model C /CUP/ 17" ,na sezon 2009 zostały wypolerowane ranty - pierwsze foto przed polerką, kolejne już po (wiosna 2008)
- opony UNIROYAL RAIN SPORT 205*40*17
-bębny w czarnym macie (before -> wyczyszczony -> w podkładzie -> after )
na zimę koła 13 z oponkami 175x65x13, oryginalnymi kołpakami vw i rantami plastikowymi
WNĘTRZE:
-było czarne welurowe wnętrze... a teraz są pół kubełki i kanapa profilowana z wersji bon jovi (wiosna 2008)
- dywaniki welurowe grube (ok 10 mm) (maj 2009)
- tapicerki drzwiowe z gti z wersji po lifcie (lato 2008)
-elektryczne szyby /dodane przezemnie/ (lato 2008)
-kierownica była standard z gl, teraz jest z mk3 VR6 (lato 2008)
-gałka zmiany biegów od audi s3 oraz mieszek z golfa vr6 w skórze - z końca '97 (lipiec 2009)
-daszki z lusterkami od xx jahre
-licznik w serii był zwykłym licznikiem z zegarkiem (nie mam fotki) , zamiast niego trafił do auta licznik motometer z obrotomierzem, następnie natchnęło mnie ma MFA, i tak w aucie zagościł ostatni model licznika MOTOMETER MFA do golfa3, ostatecznie uzbrojony w tzw ringi (wiosna 2009)
-elektryczny szyberdach - piszę tu, gdyż był reanimowany przezemnie i od tego czasu działa (wiosna 2008)
-el. sterowane i podgrzewane lusterka
-elektrycznie podgrzewane dysze spryskiwaczy (czerwiec 2009)
- chromowane klamki (lato 2008)
-stojak na telefon (ori vw :bajer: ) (zima 2008)
- rygielki wolfsburg edition (wiosna 2008)
-podłokietnik dedykowany (zima 2008)
- lampka (świeci na biało, poświata niebieska na 3 fotce to niedoskonałość aparatu)
- zaślepki z "pink floyd" (wrzesień 2007)
- bagażnik (było - czarny dywanik, gumowe (podniszczone) nadkola i "osłonka (osłoneczka)" progu bagażnika z czegoś na kształt grubej folii -> jest - welurowe boczki, welurowy (popielaty) dywanik, plastikowa obudowa bagażnika nowego typu, pompka centralnego schowana pod lampą (była na wierzchu jak to w <94) i ogólnie jest dużo lepiej
BAJERY:
-siłowniki pod maską (zima 2008)
-wycieraczka "na płasko" (+ własnoręcznie zrobiona wycieraczka "flat")
-bra na maskę
AUDIO: (powstawało etapami, począwszy od jesieni 2008)
Jednostka sterująca:
-CLARION DXZ788RUSB
co do montażu nie ma się co rozpisywać...
Wzmacniacz:
-HELIX DARK BLUE FOUR
Zależało mi na tym, żeby "nie przeszkadzał"... fotki z ostatecznego wyglądu mocowań nie mam, ale tak wyglądało to "w trakcie prac"
a tak się prezentuje na gotowo
cel został osiągnięty - nie widać, że jest natomiast miejsce montażu ma taką malutką wadę - trudny dostęp
NA MONTAŻ oczekuje drugi wzmacniacz, który napędzi subwoofer, a db four zmostkowany będzie napędzał przód
Głośniki:
przód - Morel Tempo 6
tył- μ-Dimension μ-Jr. 1004 v.2 w obudowie zamkniętej
Przewody:
- zasilanie 10mm2 firma nieznana - kit montażowy (wiem, że niewiele, ale miałem za darmo... niedługo zagoszczą 20mm2)
- sygnałowe przód - DLS SL - 5PRO
- sygnałowe subwoofer - NO NAME podwójnie ekranowane
- głośnikowe przód - 2.5mm2 no name - skręcone w celu samoekranowania
/fotka "w trakcie wymiany kabli" żeby porównać z standardowymi/
- głośnikowy subwoofer - DLS 4.0mm2
głośnikowe puszczone progami do zwrotnic schowanych w desce rozdzielczej. Sygnałowe idą lewym progiem - ale w pewnej odległosci od fabrycznej wiązki. + zasilania puszczony progiem, - zasilania przymocowany do karoserii w "prowadnicy pasu bezpieczeństwa"
"Instalacja" wszystkiego:
wytłumienie zrobione za pomoca taśmy dekarskiej + dystanse głośnikowe POWE
Przewody w drzwiach dodatkowo owinięte "tasmą - gąbką"
a tak wyglądają złożone do kupy drzwi
tapicerki drzwiowe od wewnątrz są obłożone gąbką z materaca, nie wygląda to zbyt pięknie dlatego tylko zaznaczam, że coś takiego jest
Wygłuszenie bagażnika:
pierwsza fotka "przed"
później odtłuszczony bagażnik
oblepione lewe i prawe nadkole
klapa wewnątrz (zrobiona jest też klapa na zewnątrz (za ramką na rejestrację), nawet tablicy się oberwało )
no i całość bagażnika
Wygłuszenie dachu, podłogi itd
Łącznie wygłuszone zostały: dach, podłoga od klapy bagażnika do przednich foteli (podłoga pod nogami "z przodu" jest na tyle dobrze fabrycznie wygłuszona, że nie ruszałem tego), bagażnik, drzwi, tylne boczki, nadkola tylne, klapa tylna
trochę pracy a efekt :bigok:
na zewnątrz cisza, nie słychać subwoofera, w środku auta zdecydowanie ciszej niż w serii, nie słychać większości odgłosów ulicy
tweetery zamontowane w trójkąciki maskujące lusterka wsteczne:
Bajery:
-antena elektryczna, z dodatkowym wyłącznikiem (nie zawsze jest potrzeba jechania z rozłożoną anteną)
-cd box w konsoli środkowej
PLANY
w kolejności "spełniania"
- gwint
- tarcze z tyłu i większe z przodu
- ABF 16v
- climatronic
- pakiet usa?
jak coś się zmieni to dam znać, zapraszam do komentowania i dawania własnych pomysłów →
tak prezentowało się jesienią 2009
________________________________________________________________________
Sesje (takie troszkę lepsze fotki)
ostatnia z sesji mojego auta - "jesień 2008"
27.07.08
z dn. 03.06.08
06.04.08
________________________________________________________________________
Kilka filmików "jak sobie radzi auto i właściciel":
http://www.youtube.com/watch?v=mJbXWHILC94
http://www.youtube.com/watch?v=qX8flDbqaPU
http://www.youtube.com/watch?v=4NhdW-EqCbw
http://www.youtube.com/watch?v=8HJxyLBEMAE
http://www.youtube.com/watch?v=WqMXW0KMMdI
http://www.youtube.com/watch?v=gmz1hIaxTFo
________________________________________________________________________
HISTORIA
Na początek historia moich golfów:
Pierwszy z nich został sprowadzony z niemiec przez mojego brata. Wyposażony był w silnik 1.8 AAM, sportowe zawieszenie i 17' felgi dezent. Przez około 2 lata gdy właścicielem był brat auto przeszło kilka zmian i we wrześniu 2007 zakupiłem je w takim stanie:
niestety nie dane było mi się nim nacieszyć, bo jeszcze we wrześniu ktoś zrobił sobie z dupci mojego auta garaż i nie nadawało się już ono niestety do jazdy:
zapadła decyzja: kupuję następnego golfa III i z 2 robię jeden Traf chciał że akurat na allegro pojawił się... błękitny golf III trzy drzwiowy z silnikiem 1.8 AAM w stanie bardzo średnim, ale za to stabilnym (bezwypadkowy ) I tak w moim zyciu pojawił się on:
auto ściągane z niemiec (podobnie jak "pierwsza edycja"). Silnik i wyposażenie takie jak w rozbitym, auta różnił kolor tapicerki oraz szyberdach, którego "pierwszy" nie miał. Rozbitek posłużył jako dawca, tak więc w "nowym" zaszły następujące zmiany:
-swap silnika
-swap skrzyni biegów
-swap układu wydechowego
-swap zawieszenia
-przełożenie przedniej części (tj. zderzak, gril, lampy)
i tak z 2 aut powstały 2 auta stare poszło na sprzedaż, a nowe było początkiem nowej historii. W takim stanie poszedł "pierwszy"
od razu zrobiłem porównanie obu
jakiś miesiąc pojezdziłem takim autem, a poźniej zaczęło się to co wszyscy kochaja - nowe modyfikacje
_________________________________________________________________________
OPIS WSZYSTKICH MODYFIKACJI
LAKIER / BLACHARKA:
- gruntowna odnowa blacharsko - lakiernicza (wiosna 2008)
- kolejna blacharka wiosna 2010 - założona klapa z 3 światłem stop
- kolor auta błękitny
- zaklepane ranty w nadkolach - aby 17' nie obcierały (wiosna 2008)
Pakiet GTI
- grill GTI (maj 2009) wcześniej 2 żeberka bez znaczka, na początku GL
- "szeroki hokej" - oryginał vw (wrzesień 2007)
- lotka od GTI (marzec 2009)
- Progi GTI (marzec 2009)
LAMPY:
-hella clear (a'la mk4) wraz z żarówkami (od postojówek) typu "blue crystal" (jesień 2007)
-migacze i halogeny clear (jesień 2007)
-tył początkowo clear dymiony (najpierw decante, później katuning), później HELLA MAGIC COLOURS BLUE, obecnie HELLA RED WHITE (od kwietnia 2009)
-migacze boczne dymione - chwilowo były niebieskie, jednak wróciłem do pierwszej opcji (wrzesień 2007)
SILNIK:
-swap na 1.8 AAM (wrzesień 2007), który został w niemczech "zgrzebany" (niestety brak dokładnych informacji co było zrobione). Wykres z hamowni prezentuje się następująco (moc na kołach 17'):
-wkładka filtru powietrza k&n (jesień 2008) http://www.knfilters.com/search/product ... od=33-2069
+12HP +14NM i +5 do odporności na magię
-dolot Bonrath z nierdzewki - wiosna 2010
-wygłuszenie maski z gti tdi (kwiecień 2009)
przyspieszenie
http://www.youtube.com/watch?v=lZ8OQclIx0o
WYDECH:
ogólnie kompletny układ wydechowy sygnowany przez REMUSA (wrzesień 2007)
-tłumik wyliczony na ten silnik /2 końcówki "prostokątne" 92x78 mm
-strumienica
ZAWIESZENIE:
- H&R "Cup Kit Sport Suspension Kit" -60/-40 mm (wrzesień 2007)
- dołożony drążek stabilizatora z GTI, niestety w AAM seryjnie brak (wiosna 2010)
- rozpórka stalowa regulowana OMP (wiosna 2010)
HAMULCE:
-tył seria, przód przerobiony ze zwykłych tarcz na wentylowane
KOŁA:
- DEZENT model C /CUP/ 17" ,na sezon 2009 zostały wypolerowane ranty - pierwsze foto przed polerką, kolejne już po (wiosna 2008)
- opony UNIROYAL RAIN SPORT 205*40*17
-bębny w czarnym macie (before -> wyczyszczony -> w podkładzie -> after )
na zimę koła 13 z oponkami 175x65x13, oryginalnymi kołpakami vw i rantami plastikowymi
WNĘTRZE:
-było czarne welurowe wnętrze... a teraz są pół kubełki i kanapa profilowana z wersji bon jovi (wiosna 2008)
- dywaniki welurowe grube (ok 10 mm) (maj 2009)
- tapicerki drzwiowe z gti z wersji po lifcie (lato 2008)
-elektryczne szyby /dodane przezemnie/ (lato 2008)
-kierownica była standard z gl, teraz jest z mk3 VR6 (lato 2008)
-gałka zmiany biegów od audi s3 oraz mieszek z golfa vr6 w skórze - z końca '97 (lipiec 2009)
-daszki z lusterkami od xx jahre
-licznik w serii był zwykłym licznikiem z zegarkiem (nie mam fotki) , zamiast niego trafił do auta licznik motometer z obrotomierzem, następnie natchnęło mnie ma MFA, i tak w aucie zagościł ostatni model licznika MOTOMETER MFA do golfa3, ostatecznie uzbrojony w tzw ringi (wiosna 2009)
-elektryczny szyberdach - piszę tu, gdyż był reanimowany przezemnie i od tego czasu działa (wiosna 2008)
-el. sterowane i podgrzewane lusterka
-elektrycznie podgrzewane dysze spryskiwaczy (czerwiec 2009)
- chromowane klamki (lato 2008)
-stojak na telefon (ori vw :bajer: ) (zima 2008)
- rygielki wolfsburg edition (wiosna 2008)
-podłokietnik dedykowany (zima 2008)
- lampka (świeci na biało, poświata niebieska na 3 fotce to niedoskonałość aparatu)
- zaślepki z "pink floyd" (wrzesień 2007)
- bagażnik (było - czarny dywanik, gumowe (podniszczone) nadkola i "osłonka (osłoneczka)" progu bagażnika z czegoś na kształt grubej folii -> jest - welurowe boczki, welurowy (popielaty) dywanik, plastikowa obudowa bagażnika nowego typu, pompka centralnego schowana pod lampą (była na wierzchu jak to w <94) i ogólnie jest dużo lepiej
BAJERY:
-siłowniki pod maską (zima 2008)
-wycieraczka "na płasko" (+ własnoręcznie zrobiona wycieraczka "flat")
-bra na maskę
AUDIO: (powstawało etapami, począwszy od jesieni 2008)
Jednostka sterująca:
-CLARION DXZ788RUSB
co do montażu nie ma się co rozpisywać...
Wzmacniacz:
-HELIX DARK BLUE FOUR
Zależało mi na tym, żeby "nie przeszkadzał"... fotki z ostatecznego wyglądu mocowań nie mam, ale tak wyglądało to "w trakcie prac"
a tak się prezentuje na gotowo
cel został osiągnięty - nie widać, że jest natomiast miejsce montażu ma taką malutką wadę - trudny dostęp
NA MONTAŻ oczekuje drugi wzmacniacz, który napędzi subwoofer, a db four zmostkowany będzie napędzał przód
Głośniki:
przód - Morel Tempo 6
tył- μ-Dimension μ-Jr. 1004 v.2 w obudowie zamkniętej
Przewody:
- zasilanie 10mm2 firma nieznana - kit montażowy (wiem, że niewiele, ale miałem za darmo... niedługo zagoszczą 20mm2)
- sygnałowe przód - DLS SL - 5PRO
- sygnałowe subwoofer - NO NAME podwójnie ekranowane
- głośnikowe przód - 2.5mm2 no name - skręcone w celu samoekranowania
/fotka "w trakcie wymiany kabli" żeby porównać z standardowymi/
- głośnikowy subwoofer - DLS 4.0mm2
głośnikowe puszczone progami do zwrotnic schowanych w desce rozdzielczej. Sygnałowe idą lewym progiem - ale w pewnej odległosci od fabrycznej wiązki. + zasilania puszczony progiem, - zasilania przymocowany do karoserii w "prowadnicy pasu bezpieczeństwa"
"Instalacja" wszystkiego:
wytłumienie zrobione za pomoca taśmy dekarskiej + dystanse głośnikowe POWE
Przewody w drzwiach dodatkowo owinięte "tasmą - gąbką"
a tak wyglądają złożone do kupy drzwi
tapicerki drzwiowe od wewnątrz są obłożone gąbką z materaca, nie wygląda to zbyt pięknie dlatego tylko zaznaczam, że coś takiego jest
Wygłuszenie bagażnika:
pierwsza fotka "przed"
później odtłuszczony bagażnik
oblepione lewe i prawe nadkole
klapa wewnątrz (zrobiona jest też klapa na zewnątrz (za ramką na rejestrację), nawet tablicy się oberwało )
no i całość bagażnika
Wygłuszenie dachu, podłogi itd
Łącznie wygłuszone zostały: dach, podłoga od klapy bagażnika do przednich foteli (podłoga pod nogami "z przodu" jest na tyle dobrze fabrycznie wygłuszona, że nie ruszałem tego), bagażnik, drzwi, tylne boczki, nadkola tylne, klapa tylna
trochę pracy a efekt :bigok:
na zewnątrz cisza, nie słychać subwoofera, w środku auta zdecydowanie ciszej niż w serii, nie słychać większości odgłosów ulicy
tweetery zamontowane w trójkąciki maskujące lusterka wsteczne:
Bajery:
-antena elektryczna, z dodatkowym wyłącznikiem (nie zawsze jest potrzeba jechania z rozłożoną anteną)
-cd box w konsoli środkowej
PLANY
w kolejności "spełniania"
- gwint
- tarcze z tyłu i większe z przodu
- ABF 16v
- climatronic
- pakiet usa?
jak coś się zmieni to dam znać, zapraszam do komentowania i dawania własnych pomysłów →